לאחר תלונות על רעש: מתנדב משטרה נדרס למוות בנהריה

חוסאם זגיר בן 32 מירכא נדרס למוות היום (שלישי) ושוטר בן 42 נפצע באורח בינוני ברחוב העליה בנהריה, במהלך פעילות משטרתית. כוחות משטרה עצרו שני חשודים במעורבות, אחד מהם מוכר למשטרה בתור מבריח שוהים בלתי חוקיים, ומבירור ראשוני עולה החשד כי הנהג הפוגע הוא דמות מוכרת מעולם הספורט. 

זירת הדריסה בנהריה. צילום תיעוד מבצעי מדא

כאמור, כוחות משטרה בשיתוף משטרת התנועה הארצית עצרו בשלומי רכב הנהוג בידי תושב עראבה החשוד במעורבות באירוע ונמשכים החיפושים אחר מעורבים נוספים. כמו כן, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, הגיע לזירה על מנת לקבל סקירה על האירוע מהכוח במקום.

לידיעה המלאה

ביידן על הסכסוך הישראלי פלסטיני: "מאמין בפיתרון שתי המדינות, אך הוא רחוק"

"אני מאמין בפתרון שתי המדינות, אך הוא רחוק מאיתנו. התמיכה בישראל עומדת בעינה". את הדברים הללו אמר היום (שלישי) נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך נאומו באסיפה הכללית של האו"ם. הנשיא התייחס למגוון נושאים, בהם הסכסוך הישראלי פלסטיני. "אנחנו מבקשים שלום וביטחון עבור המזרח התיכון", הוסיף.

ג'ו ביידן (צילום: Timothy A. Clary/Pool via REUTERS)
ג'ו ביידן (צילום: Timothy A. Clary/Pool via REUTERS)

לידיעה המלאה

במהלך החג: שלושה מקרי רצח במגזר הערבי

גבר בשנות ה-30 לחייו נמצא היום (שלישי) עם סימני ירי בראשו בשטח פתוח מזרחית לרמת חובב שבנגב. צוות מד"א שהגיע למקום מצא אותו מחוסר הכרה וקבע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע ובסריקות בניסיון להתחקות אחר החשודים.

כוחות משטרה גדולים ממרחב נגב שהוזעקו למקום, פתחו בחקירה. עלה החשד לפיו אלמונים ביצעו לעבר רכבו של הקורבן ירי ממושך, עד שאיבד שליטה והתנגש בעמוד. אז גם ביצעו ירי לעברו ראשו, וגרמו למותו. עם הגעת השוטרים, נמצא כי הרכב רוסס עם סימני קליעים באזור דלת הנהג, חלונות הרכב בצד הנהג רוססו גם כן, כמי שניסו לגרום לחיסולו.

לידיעה המלאה

בטייבה, צעיר בן 25 נורה למוות במהלך חתונה שהתקיימה בטייבה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשהוא סובל מפציעות חודרות, אולם שם נאלצו לקבוע את מותו. מהזירה פונו ארבעה פצועים נוספים, ביניהם גבר בן 25 במצב בינוני. 

חובש בכיר במד"א עוביידה עאזם סיפר: "הייתי מחוץ לנקודת ההזנקה של מד"א בטייבה כשרכב פרטי הגיע למקום וסימן לי שהם זקוקים לעזרה. 2 פצועים מירי שכבו ברכב כשאחד במצב אנוש מחוסר הכרה והשני במצב בינוני. מיד העברתי את הפצועים לאמבולנס והתחלתי בטיפול רפואי מציל חיים. הפצוע שהיה במצב אנוש הועבר לניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה ואני פניתי את הפצוע שנפגע באורח בינוני כשמצבו יציב. פצועים נוספים שנפצעו מהירי טופלו במרפאה מקומית ופונו גם כן לבית החולים".

ניידת משטרה  (צילום: ללא)
ניידת משטרה (צילום: ללא)


לידיעה המלאה

פאדי גריפאת, תושב זרזיר בן 24 נורה למוות ביישוב הבדואי שבצפון הארץ. על פי החשד, חשוד שהיה במקום וככל הנראה ארב לקורבן שישב ברכבו, פתח לעברו בירי ונמלט מהמקום.

הקורבן, המוכר למשטרה, השתחרר לאחרונה מהכלא ובתוך תקופת השחרור שלו, היה מעורב על פי החשד בשוד. בעקבות כך, שלח אותו בית המשפט למעצר בית. כמו כן, עולה החשד כי הקורבן הפר את מעצר הבית, ובעת שיצא מביתו, נורה כאמור למוות. 

זירת האירוע בזרזיר (צילום: דוברות המשטרה)
זירת האירוע בזרזיר (צילום: דוברות המשטרה)

לידיעה המלאה 

טרגדיה בחג: גבר בן 60 טבע למוות בחוף הבונים

גבר כבן 60 טבע למוות היום (שלישי) בחוף הבונים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה במקום שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. 

חובש בכיר במד"א רוני דרורי סיפר: "כשהגענו לחוף המוכרז חברנו לכוחות ההצלה שביצעו בגבר פעולות החייאה ראשוניות. המשכנו את הטיפול הרפואי המתקדם שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות אבל לאחר זמן ממושך של מאמצי החייאה נאלצנו לקבוע את מותו".

טביעה בים, אילוסטרציה (צילום: מד''א)
טביעה בים, אילוסטרציה (צילום: מד''א)

לידיעה המלאה

דיווח בסודאן: נכשל ניסיון הפיכה צבאית בבירה חרטום

גורם ממשלתי בסודאן דיווח היום (שלישי) על ניסיון הפיכה צבאית שנכשל בבירה חרטום. הגורם, שדיבר בעילום שם, ציין כי ננקטים אמצעים להכיל מספר מצומצם של מעורבים. לצד זאת, דובר המועצה הריבונית בסודן מסר כי "ניסיון ההפיכה נבלם והמצב בשליטה".

ראש ממשלת סודן, עבדאלא חמדוק, מסר כי "ניסיון ההפיכה אורגן על ידי גורמים בתוך הממסד הצבאי ומחוצה לו, מה שהוביל למעצרים הראשונים של המעורבים במזימה כזו". הוא הוסיף: "לניסיון הכושל קדמו ניסיונות לזרוע חוסר ביטחון, במיוחד במזרח סודן, אך לא הצליח לערער את המעבר הדמוקרטי במדינה".

מפגין בסודאן כנגד ממשלת המעבר הצבאית עליה הוכרז לאחר הדחתו של הנשיא עומר אל-בשיר (צילום: רויטרס)
מפגין בסודאן כנגד ממשלת המעבר הצבאית עליה הוכרז לאחר הדחתו של הנשיא עומר אל-בשיר (צילום: רויטרס)

לידיעה המלאה

אבידה למוזיקה הישראלית: הזמר גרי אקשטיין הלך לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה

הגיטריסט, המוזיקאי, הזמר והמלחין ישראלי גרי אקשטיין נפטר ביום שני, בגיל 73. אשתו אורנה אישרה בשיחה למעריב את דבר מותו. הוא נולד ב-1949 ברחובות. בשנות השישים היה שותף במספר להקות: "כובשי הקצב", "המטפסים", "להקת תל אביב", להקת "מטריות", להקת "הכוכבים הכחולים" ולהקת "הנסיכים". ב-1975, הקים שלישייה בשם "קליידוסקופ" עם יוסי מנחם בבס, ויעקב אגת בתופים.

בשנות ה־70 וה־80 היה אקשטיין אגדת רוק שהביא לארץ ניחוח אמריקאי בלוק, במבטא ובצליל. הוא סיפק לא מעט להיטי ענק שהפכו קלאסיקות, בהן "אני הולך לבית שאן", "קפטן ג'ק", "היום זה היום", "בוגי איתי הלילה" והדואט עם שלמה ארצי "פתאום כשלא באת". הוא הוציא עשרה אלבומים, האחרון בהם יצא ב–2012, ארבע שנים אחרי שלקה באירוע מוחי שהגביל את תנועותיו.

גרי אקשטיין (צילום: שמואל רחמני)
גרי אקשטיין (צילום: שמואל רחמני)

לידיעה המלאה
 
התפרצות הר הגעש באיים הקנריים: אלפים פונו מבתיהם, מאות בתים נהרסו כליל

התפרצות הר הגעש 'קומברה וייחה', באי הספרדי, לה פלמה שבארכיפלג האיים הקנריים, אמנם לא גבתה, נכון לעת עתה, קורבנות, אולם יממה לאחר ההתפרצות ממדי האסון נחשפים. כ-5,000 בני אדם פונו מבתיהם וכ-100 בתים נהרסו כליל, בהתפרצות הגעשית הראשונה באיים הקנריים מזה כ-50 שנה.

הר הגעש התפרץ ביום ראשון, והתיז למרחק רב ליטרים רבים של לבה רותחת, וגם כעת הפעילות הגעשית נמשכת, והלבה שהציפה יערות סמוכים, עושה את דרכה לעבר האוקיאנוס. כמו כן, התושבים המקומים מדווחים על עשן סמיך. ראש המחוז, אנג'ל ויקטור טורס, אמר כי הר הגעש צפוי להשאר פעיל בימים הקרובים. 

התפרצות הר הגעש קומברה וייחה (צילום: REUTERS/ FORTA)

לידיעה המלאה

לא הצליח להגדיל את הרוב: טרודו ימשיך לקדנציה שלישית בקנדה

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, נבחר לכהן קדנציה שלישית, זאת לאחר שפורסמו היום (שלישי) תוצאות חלקיות מהבחירות לפרלמנט. לצד זאת, מסתמן כי טרודו לא הצליח להשיג רוב כפי ששאף כשהקדים את הבחירות בשנתיים. 

יריבו המרכזי, מנהיג המפלגה השמרנית, הודה בהפסד למפלגה הליברלית השלטת וטרודו הכריז שיש לו מנדט ברור להמשיך למשול. בתוך כך, ראש הממשלה הודה כי יצטרף לעבוד עם מפלגות אחרות.

ג'סטין טרודו (צילום: רויטרס)
ג'סטין טרודו (צילום: רויטרס)

לידיעה המלאה

אכזבה לליאור רז: נטפליקס החליטה שלא להמשיך לעונה שנייה עם הסדרה "פגע וברח"

למרות הביקורות הטובות, נטפליקס החליטה שלא להמשיך עם הסדרה "פגע וברח" לעונה שנייה, כך דיווח האתר האמריקאי דדליין. ההחלטה שלא להמשיך בפרי יצירתם של ליאור רז ואבי יששכרוף התקבלה לאור העלויות הגבוהות, בין השאר משום שהסדרה צולמה בשני מוקדים - ארצות הברית וישראל. בדיווח צויין כי על מנת להפיק את תשעת הפרקים של העונה הראשונה נדרשו שלוש שנים.

סיפור הסדרה עוסק בשגב (ליאור רז), לוחם לשעבר שאשתו האמריקאית נהרגת בתאונת פגע וברח. עד מהרה הוא מגלה שזו לא הייתה תאונה כלל ויוצא לחקור את הנושא ולמצוא את האשמים. עוד מככבים בסדרה גל תורן, מורן רוזנבלט, ליאור אשכנזי, והאמריקנים סאנה ליית'ן וגרג הנרי.

ליאור רז מתוך ''Hit and Run'', נטפליקס (צילום: באדיבות נטפליקס)
ליאור רז מתוך ''Hit and Run'', נטפליקס (צילום: באדיבות נטפליקס)

לידיעה המלאה

על רקע המשבר הדיפלומטי: ביידן צפוי להיפגש עם נשיא צרפת מקרון

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, צפוי להיפגש עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, כך דווח ברשת הטלוויזיה האמריקנית CNN. 

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אישרה את הדברים במהלך תדרוך לעיתונאים והדגישה כי טרם נקבע המועד הסופי לפגישה. "אני מצפה מהנשיא ביידן לאשר שוב את המחויבות שלנו לעבוד עם אחד השותפים הקרובים והוותיקים ביותר של ארה"ב. כמו כך, השניים ידונו בהתפתחויות האחרונות, באתגרים באיזור האינדו-פסיפי ובסוגיות הכלל עולמיות", אמרה סאקי. 

ביידן ומקרון (צילום: REUTERS/Phil Noble)
ביידן ומקרון (צילום: REUTERS/Phil Noble)

לידיעה המלאה

נעצרו בשדה בכרתים: זוג ישראלים שנדבקו בקורונה ניסו לברוח מהבידוד

זוג ישראלים, בעל ואישה, ניסו לברוח מכרתים לאחר שנדבקו בקורונה ונעצרו בשדה התעופה, כך דווח אמש (שני) בכלי תקשורת ביוון. על פי הדיווח, שני הישראלים אומתו כחיוביים לנגיף ונדרשו לשהות בבידוד במלון, אך ניסו להמשיך בדרכם. השניים נתפסו בשדה התעופה "ניקוס קאזאנצאקיס" בהרקליון, נאזקו ונלקחו בחזרה למלון שבו שהו קודם לכן. 

בדיקת קורונה בנתב''ג (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
בדיקת קורונה בנתב''ג (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

לידיעה המלאה

הפר את ההגבלות: רופא מטקסס נתבע לאחר שעבר על חוק איסור ההפלות

ד"ר אלן ברייד, רופא מטקסס שטען במאמר בוושינגטון פוסט כי הפר את חוק איסור ההפלות החדש במדינה עומד בפני לפחות שתי תביעות שהוגשו נגדו. במאמרו, טען כי ביצע הפסקת היריון באישה שהייתה בשלביה הראשונים, אך "מעבר להגבלת החוק החדש במדינה", כאשר החקיקה במדינה אוסרת על הפלות כבר מהשבוע השישי להיריון. 

הרופא, שעוסק ברפואה במשך כמעט 50 שנה, הוסיף כי הוא פעל מתוך חובה למטופל: "הבנתי שיכולות להיות לכך השלכות משפטיות, אבל רציתי לוודא שטקסס לא תצא מהצעתה למנוע את החוק הבלתי חוקתי בעליל", כתב.

לידיעה המלאה