שמעון זיני, אביה של מורן בן אלי בת ה-36 שנהרגה יחד עם שלושת ילדיה בתאונה הקטלנית בכביש 89, שיתף היום (חמישי) בתחושות הקשות לאחר הטרגדיה: "אהובים שלנו, פרחים שלנו, שבא אדם ולקח אותם. אני לא יודע איך נסתדר בלי הארבעה האלו. זו רק ההתחלה. אני לא יודע איך אפשר לקבור ארבעה פרחים. אני לא יודע איך".

זיני, אחז את תיקה של נכדתו אנאל בת ה-3, שנהרגה יחד עם אחיה דקל בן ה-12 וליאם בן ה-10, ואמר בבכי: "הם היו משפחה מאושרת". הסב הוסיף וסיפר על המשפחה: "מורן מאוד רצתה בת אחרי שני בנים, היינו מרגיעים אותה. כשאנאל נולדה היא שלחה לנו ווטסאפ שיש לה בת. זה היה אושר ושמחה".

"הם נסעו לחצור הגלילית לבקר את אח של ראובן, הם תכננו לעשות על האש ותפילת הודיה", סיפר על סיבת הנסיעה שבמהלכה קרתה התאונה, שבה ככל הנראה אוטובוס סטה מנתיבו, התנגש בכמה רכבים פרטיים והתהפך.

הוא שיתף ברגע בו הבינו שמדובר בבני משפחתם שמעורבים בתאונה. "ראינו בטלוויזיה שקרתה תאונה, אבל נרגענו ברגע ששמענו את הגילאים של הפצועים, כי בטלוויזיה טעו בגילאים. אבל אז עמי, אחיו של ראובן, התקשר אלינו ואמר להגיע לבית החולים רמב"ם. אמרו שיש קצינה שמחכה לדבר איתנו והחתן שלנו לקח אותנו כי לא יכולתי לנהוג".

מוקדם יותר היום, ראובן בן אלי, בעלה של מורן שנהג ברכב, שב להכרה. רופאיו בישרו לו את הבשורה הקשה, על מותם של אשתו ושלושת ילדיהם.

בתוך כך, עמי, אחיו, התראיין אצל ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM וסיפר: "זוהי משפחה נורמטיבית, שלושה אחיינים מתוקים, אני לא מבין את גודל האסון. אנחנו היינו בהכנות לקראת בר המצווה של הבן, דקל, שנספה. זה משהו שלא יקרה כבר".

תיעוד מזירת האירוע בחורפיש. צילום: דוברות מד"א

"שלשום ישבנו יחד כל המשפחה בשמחת תורה, כל האחים הגיעו, היה כיף. זה התחיל כמשהו טוב שרצינו לעשות כמשפחה, ובסוף האסון הזה התפוצץ לנו בפרצוף", אמר עמי. "נסענו אתמול לבית כנסת בחצור, זו הייתה מטרת הנסיעה, להגיע לאחי שגר שם. זו הבשורה הנוראה מכל", סיפר עמי בעצב.



הוא הוסיף כי ראובן בן ה-36 הוא אחיו הקטן, למשפחה בת ארבעה ילדים. הוא עבד כנהג מונית לאחרונה, כאשר הוא ואשתו מורן עבדו בענף התיירות. באשר למצבו של אחיו, עדכן: "הוא כרגע בטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם, מצבו עדיין קשה, הוא מורדם ומונשם, במהלך היום ינסו לאמוד את נזקי התאונה". 

בנוסף, התייחס להחלטה להביא היום למנוחות את אשת אחיו, מורן, ושלושתם ילדיהם, דקל, ליאם ואנאל, בני 12, 10 ו-3 שנהרגו בתאונה, והסביר: "עניין של דחייה זה חילול כבוד המת. ראובן לא נמצא במצב שהוא יכול לקבל החלטות בעניין. אתמול היינו בבית החולים זיו, זיהינו את הגופות וקיבלנו את ההחלטה".