שני אחים תושבי מזרח ירושלים נעצרו בחשד להפעלת חברת השמה למנופאים במרכז הארץ באופן בלתי חוקי, תוך ביצוע עבירות של התחזות וזיוף וסיכון ממשי של עובדים ואזרחים באתרי בניה ובסמוך אליהם, כך הותר היום (שני) לפרסום. 

כמו כן, הותר לפרסום כי המפלג לחקירת תאונות עבודה יחד עם היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 443, מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה ומינהל ההסדרה ואכיפת זכויות עובדים במשרד הכלכלה והתעשייה ערכו מזה כמספר חודשים חקירה סמויה, והבוקר עם המעבר לחקירה גלויה פשטו עשרות שוטרים, מפקחים של מינהל הבטיחות ועובדי מינהל ההסדרה על 12 אתרי בנייה באזור המרכז. 

במהלך הפשיטה בוצעו חיפושים ומעצר של מספר חשודים בגין מעשי פזיזות ורשלנות, קבלת דבר במרמה וזיוף בנסיבות מחמירות, התחזות לאחר, עבירות בטיחות ועבירות על חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם. 

כוחות המשטרה באתר בנייה (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות המשטרה באתר בנייה (צילום: דוברות המשטרה)


כמו כן ועל פי החשד, שני החשודים ניהלו חברת השמה למנופאים במרכז הארץ, סיפקו לחברות בנייה מפעילי עגורן עם רישיון מזויף וכן, סייעו בהסמכה במרמה של מנופאים באופן בלתי חוקי וללא ניסיון או הכשרה מתאימים. במהלך חקירתם אותרו שלושה מפעילי עגורן שעבדו באתרי בנייה ללא כל ניסיון או הכשרה, כאשר הם מצוידים בתיעוד רישיון עגרונאי מזויף.

מהמשטרה נמסר כי בתום החיפושים, הועברו שני החשודים לחקירה במשרדי היחידה ביחד עם המוצגים שנתפסו וככל שיידרש, במהלך היום בהתאם לצורכי החקירה, יובא חשודים להארכת מעצר.

עוד נמסר כי "מפלג פלס ביחד עם מפקחי מינהל הבטיחות ימשיכו לעסוק בגיבוש ראייה כוללת לטיפול בתאונות העבודה, בחקירת אירועי תאונות עבודה חמורות ובחשיפה וגילוי עבירות פליליות נוספות, המשפיעות באופן ישיר על שלומם ובריאותם של האזרחים, במטרה להביא את מבצעי העבירות לדין".