יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר מסיעת ישראל ביתנו, אישר היום (שלישי) את צו המיסוי על המשקאות הממותקים. יחד עם זאת, הצו החדש החריג את מיץ התירוש ומיצים המכילים פחות מ5% סוכר ל-100 מיליליטר.

ח"כ קושניר אמר על אישורו: ״כולנו ראינו את הקרקס שנעשה פה בשבועות האחרונים סביב מיסוי משקאות ממותקים מצד לוביסטים וחברות המשקאות. למרות זאת, לא נכנענו ללחצים ולפופוליזם והעברנו צו שמטרתו אחת ויחידה, שמירה על בריאותם של ילדינו. המצב הקיים, של התעלמות מכמויות הסוכר האדירות שנכנסות לגופם של הילדים שלנו, מסתיים היום".

"אי אפשר לטמון את הראש כבת יענה ולהתעלם מאחוזי חולי הסוכרת המטורפים שיש היום במדינה. מכך שכל ילד שלישי עתיד לחלות במחלה. מכך שכ-30% מהוצאות קופות החולים הן על טיפול בחולי סוכרת. את הצעדים הללו רבים לפניי פחדו לקדם, אבל אני מאמין בצעד הזה ואני יודע כמה הוא חשוב עבור בריאות הציבור", הוסיף.

בתוך כך, הממשלה הציגה תכנית של 80 מיליון שקלים למניעת תחלואה בסוכרת ובהשמנת יתר ועידוד צריכת משקאות בריאים. ח"כ קושניר אמר: "בוועדה עמדתי על כך שיתווספו עוד 40 מיליון שקלים לקופות החולים לצורך טיפול ומניעת המחלה. כך שיוקצו סך הכל 120 מיליון שקלים.