מאות בני אדם הגיעו הבוקר (שישי) אל היישוב שבי שומרון, למסע ההלוויה של יהודה דימנטמן הי”ד, שנרצח אמש בפיגוע ירי כשהיה בדרכו מהיישוב חומש אל ביתו. בהמשך, עצרו המשתתפים בכניסה למאחז, שם נורה למוות על ידי המחבלים, ומשם המשיכו להר המנוחות בירושלים, שם נטמן דימנטמן.

במהלך הלוויה ספד לו אביו: "יהודה נרצח כשחזר מלימוד תורה בחומש. צוואתו - שיפסיקו להציק לצדיקים שבמסירות נפש ממש לומדים בחומש. 12 אנחנו אחים, האחד איננו, והקטון, יהודה בן הזקונים האהוב שלנו איננו. אנחנו רוצים להודות  לקב"ה על 25 שנות חייו של יהודה ולהודות לאתיה אישתו הצדקת שהיו לו איתה חיים מאושרים. אמרתי אתמול לאנשים שניחמו אותנו מהצבא, שזו הצוואה של יהודה- שיפסיקו להציק לכל הצדיקים שבמסירות נפש ממש לומדים בחומש". 

בתוך כך, על פי ההערכת וממצאים בשטח הירי בוצע מנשק אחד, למרות שבנקודת המרבץ שכבו כנראה שני מחבלים. במערכת הביטחון עדיין לא יודעים לקבוע זהות ארגונית של המחבלים. כמו כן, המעצרים שבוצעו במהלך הלילה הם חלק מנסיונות לקשור קצות חוט, ובשלב הזה הם לא מעידים על התקרבות למעצר המחבלים.

הלוויתו של יהודה דימנטמן ז''ל, שנרצח בפיגוע בשומרון (צילום: אהוד אמיתון/TPS)
הלוויתו של יהודה דימנטמן ז''ל, שנרצח בפיגוע בשומרון (צילום: אהוד אמיתון/TPS)

אחיו של יהודה, שלומי דימנטמן, ספד לו בדמעות ופנה לראש הממשלה נפתלי בנט: "אני קורא לראש הממשלה שחלקנו במשפחה אפילו הצביעו לו, חזור בתשובה, ומי יודע אם לא לעת הזו הגעת למלכות?. חדש את היישוב בחומש. לא רק את הישיבה".

"בשבתות והוא ואתיה עלו לכאן, גרו בפחונים, והכל עשו מתוך שמחה ולא מתוך כעס. אבל הבעיה היותר קשה שלנו זה לא האויבים המסתובבים כאן מסביב, אלא שלעם ישראל יש חולשה, וזה הכי כואב, שחלק מהממשלות תקעו כאן את הגלגלים. ההריסות כאן זה כתם שחור למדינת ישראל, הערבים כאן מסביב צוהלים ושמחים לראות איך אנחנו מושפלים, במיוחד ע"י בג"צ ועוד אנשים משונאי ישראל עוזרים להם במאבק הזה", הוסיף.

"אנא הרם קרן ישראל עמך, הקב"ה שדמו של יהודה לא יהיה לחינם, אנחנו דורשים ואנחנו נהיה כאן ואנחנו נסכן את נפשנו, ומדינת ישראל תדאגו שאנחנו כאן נחיה לבטח ולשלווה, ארצנו היא ולא ניתן אותה לאחר. בע"ה ה' יקום דמו", אמר. 

אחיו של יהודה דימנטמן סופד לו, קרדיט: מועצה אזורית שומרון

ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן אמר במהלך הלוויה: "חומש תישאר לנצח. חומש תתחזק. החותמת שהשאיר בישיבה כאן יהודה תישאר לנצח. נצמח יחד, נתפתח יחד. ויתקיים בנו הכתוב - כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכפר אדמתו עמו".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ספד לו גם הוא: "יהודה האהוב, אחינו היקר, אחינו הקדוש, איש אמיץ בתוך ים סוער, נושא הדגל. אדם יקר, עם חיוך תמידי של אהבת ישראל טהורה, תלמיד חכם אמיתי. אידאליסט. נשמתך פה איתנו עכשיו, ותמיד תהיה פה איתנו".

הלוויתו של יהודה דימנטמן ז''ל, שנרצח בפיגוע בשומרון (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)
הלוויתו של יהודה דימנטמן ז''ל, שנרצח בפיגוע בשומרון (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)

"איך נקטפת מאיתנו ביד כה אכזרית וזדונית רק כי אתה יהודי שחי בארצו? לפני 16 שנים נעשה הפשע הנורא מכל. ביד חזקה, באכזריות, קרעו את יהודי גוש קטיף וארבעת יישובי צפון השומרון: חומש, שא-נור, גנים וכדים. יהודה היה רק בן 9 כשקרה העוול הנורא הזה, כשאחינו ניסו לקרוע את האדמה מעם ישראל", הוסיף.

הלוויתו של יהודה דימנטמן, קובי שעיוTPS

עוד סיפר: "הוא ראה, אבל לא המשיך הלאה בחייו. כנער צעיר הוא בחר לשאת את דגל המאבק, להשיב אותנו הביתה. נשא את הדגל עם חבריו בישיבת חומש. בגשם, בקור, בחום הקופח בקיץ, כאשר פעם אחר פעם מגיעים לפנות אותם מהמקום - הוא ישב ולמד תורה, והתפלל שעם ישראל יתעשת, שנחזור כולנו יחד לבתים שלנו, לאדמה שלנו, ללא חשש. מבלי להתבייש ולומר: זה שלנו. זה שלנו".

יהודה דימנטמן (צילום: יהודה קהתי, TPS)
יהודה דימנטמן (צילום: יהודה קהתי, TPS)

"אתמול בלילה גדע מרצח שפל, אוייב שרוצה לראות אותנו נכחדים לא רק מכאן - מחומש שבצפון השומרון, אלא נכחדים מעל האדמה. אתמול בלילה קטף האוייב הברברי את נשמתך והותיר את כולנו כואבים, המומים. ממשלת ישראל - האחריות עליכם, אתם אחראים לבטחון כל אזרחי המדינה - אלה שבחרו בכם ואלה שלא. דם יהודי לא יכול להמשיך להיות הפקר!", המשיך.