לציון חודש המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, החליטו במכללת תילתן לעיצוב גרפי ועיצוב פנים בחיפה לצאת ביוזמה יוצאת דופן. הסטודנטים התגייסו לשבוע סדנאות מרוכז, במטרה ליצור פתרונות עיצוביים לבעיות, מכשולים, חסכים או התעלמות מצרכיהם ומזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות.


היוזמה המבורכת החלה בעקבות מפגש מקרי של עובד במכללה עם אדם בכיסא גלגלים: "קניתי פלאפל ולידי אכל בחור צעיר שישב בכיסא גלגלים. בשלב מסוים שאלתי אותו אם הוא מרשה לי לעזור לו להוסיף טחינה, שהייתה מונחת בדלפק הגבוה, למנה שלו", סיפר העובד. "הבחור הסכים בחיוך ביישני ואמר: 'אתה מבין, הקטע הזה של לשבת בכיסא גלגלים... עזוב אותך דברים גדולים, אני לא מגיע לטחינה על הדלפק'".


בעקבות מפגש זה, הוחלט להרכיב צוותי עבודה שיסיירו בעיר וינסו לזהות את הבעיות והצרכים היומיומיים של בעלי מגבלות שונות. בין היתר, ניסו הצוותים להשפיע על התנהגות הקהל הרחב ולגייסו להתמודדות עם הבעיות השונות של אוכלוסייה זו.


שבוע הסדנאות הסתיים בסוף השבוע ובמכללת תילתן מאמינים ומקווים כי חלק מהפתרונות העיצוביים שהוצעו יקרצו גם לעירייה וגם לרשויות אחרות בארץ, שיאמצו את הרעיונות.


מנהלת בית הספר לעיצוב גרפי בתילתן והיוזמת של שבוע הסדנאות מלי אלון סיפרה כי "אנחנו מוצאים עצמנו מתרכזים לא אחת במנעמי החיים. בשבוע הזה בחרנו לעצור הכל. לעצור, להביט במרחב אשר עבורנו הוא נוח ומפנק. לבחון אותו דרך עיניים אחרות, של אלו שקולם לא נשמע".