פרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע מסתעפת: עדות נוספת, רביעית במספר, הושמעה אתמול לחוקרי היחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח”ס) בנוגע להתעלמות הדרג הפיקודי בכלא גלבוע מהטרדות מיניות של האסיר הביטחוני מוחמד עטאללה. הפעם – כבר בשנת 2014. 
אתמול הגיעה ר’, צעירה תושבת הצפון, למשרדי היחידה, ובמשך מספר שעות מסרה עדות המחזקת את התלונות שהגישו שלוש הסוהרות שנפלו קורבן למעשים מגונים והטרדות מיניות לכאורה מצד עטאללה. זאת, במהלך שירותה כסוהרת בכלא. 

חוקרי היחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח”ס) הגיעו לצעירה, שבעת גיוסה לצה”ל בשנת 2013 סופחה לשרת כסוהרת בכלא גלבוע, כחלק מפתיחתו המחודשת של תיק הסרסור בסוהרות שעליו הורה פרקליט המדינה עו”ד עמית איסמן. שמה של הסוהרת עלה במסגרת בדיקת פרטים ואירועים שונים הקשורים להתנהלות בכלא. 

חוקרי היאח”ס יצרו קשר עם ר’, שאישרה כי גם היא אולצה לכאורה להגיע לתאו של עטאללה. לדבריה, הוא נגע בישבנה בעת שאזקה אותו, לטענת ר’, היא פנתה למפקדיה בכלא, אולם דבר לא נעשה. יצוין כי בשנת 2014, אז אירע המקרה, שימש כמפקד הכלא גונדר בדימוס אלי גבאי.

לאחר מכן, סיפרה ר’, יצר עמה עטאללה קשר באמצעות שיחה לטלפון הנייד, לאחר שכבר שוחררה משירותה הצבאי, ואמר לה: “אני מתגעגע אלייך”. ר’, שנדהמה מהשיחה, שאלה אותו מהיכן קיבל את מספר הטלפון שלה, והאסיר השיב, לדבריה, שסוהר בכלא נתן לו את המספר - ואף אמר לה כי הוא יודע היכן היא ובן זוגה מתגוררים.

“מרשתי שירתה כסוהרת בשירות חובה ונתקלה במציאות המקוממת שבה האסיר הביטחוני עטאללה ‘מזמין’ מקציני הכלא סוהרות ‘לשרת אצלו’ באגף 5 כאילו היו בתפריט”, אמרה אתמול עו”ד קרן ברק, המייצגת את ר’. “לצערי, שלוש הסוהרות שאני מייצגת נפגעו בכלא גלבוע באותו האופן, מה שמוכיח שמדובר בהתנהלות שיטתית של הדרג הפיקודי בכלא גלבוע במשך שנים. אני קוראת ליאח”ס לחקור את הפרשה ולהפוך כל אבן בדרך להסקת מסקנות אישיות נגד המעורבים בפרשה”.