ביום שלישי בערב פרצו מהומות בנגב בעקבות נטיעות ט"ו בשבט של הקרן הקיימת לישראל (קק"ל). אמש התחדשו המהומות ונעצרו ארבעה חשודים משגב שלום, וחשוד נוסף מתל שבע, בחשד שיידו אבנים והבעירו צמיגים. יו"ר דירקטוריון קק"ל, אברהם דובדבני, התארח הבוקר (חמישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM וביקש להגיב לטענותיו של שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שלדבריו הנטיעות לעולם לא הופסקו. 

"אנחנו קיבלנו הוראה להפסיק והן הופסקו", אמר דובדבני בפתח דבריו. אנחנו בשטח לא קיבלנו את הפירוט שזה לשלושה ימים או לחמישה ימים. קיבלנו הנחיה שחוזרים לעבודה. יכול להיות שתכננו שזה יהיה לשלושה ימים. אנחנו מבצעים את העבודה עבור רשות מקרקעי ישראל, אנחנו לא האדונים של השטח".

עוד הסביר, כי "אנחנו עובדים על פי תוכנית עבודה שהיא לא מקוטעת. תוכנית העבודה היא תוכנית ארוכה ואנחנו לא נכנסים בד"כ למקום שהוא פחות משנה עבודה. כל העבודה, הכלים עולים כדי להכשיר את השטח אחרי שהם גומרים יוצאים משם ומתחילים לעשות את העבודות".

לאחר מכן נשאל יו"ר קק"ל מתי הם יחזרו לעבודות, על כך השיב: "אחרי שברשות מקרקעי ישראל יגידו לנו לחזור", והוסיף: "אני קבלן שעושה את העבודה הזו בכיף ונותן את העבודה כי אני חושב שאנחנו עושים עבודה חשובה ציונית על אדמות מדינה של הפרחת השממה ויישוב הנגב".

לאחר מכן נשאל האם הוא מכיר את האירוע בו עלו ומיד עמיר פרץ ביקש מליצמן להפסיק עוד לפני שנטעו עד הממשלה הזאת. על כך השיב:
"לא נכון. הנכון הוא שעמיר פרץ נתן הוראה ואז יו"ר קק"ל יחד עם רמ"י עצרו את העבודות. נכון. אני נכנסתי לתפקיד ואז אני הלכתי לליצמן, והדבר הראשון שסיכמתי עם ליצמן כשהיה שר השיכון זה שמחזירים את הנטיעות. באותו שבוע חזרנו לנטוע ואנחנו נוטעים שם ברצף באזורים של הבדואים מהיום שנכנסתי ועד עכשיו. זה לא הממשלה הזאת. חזרו עוד בתקופתו של ליצמן".

בהמשך נשאל האם עצירת הנטיעות שכולם מדברים עליה בפעם הקודמת הייתה גורפת. על כך השיב: "הייתה עצירת הנטיעות בנגב, נקודה. אני נכנסתי לפני שנה ושלושה חודשים לתפקיד, אמרו שיש כזו הוראה והנחיה. הלכתי לליצמן וביחד סיכמנו שחוזרים לעבוד. הוא נתן הוראה לחזור מיד לנטיעות".

כמו כן, הדגיש: "נעצר כל הנושא, לא ספציפית. הייתה עצירת נטיעות בנגב, נקודה". כשנשאל האם היום נוטעים בנגב, השיב: "כן, בוודאי". באשר לפרסומים על עקירת נטיעות באל אטרש אמר: "לא היו עקירות, אנחנו בשלב של הטרקטורים בכלל".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm