קורס חדש של עמותת שק"ל, ראשון מסוגו, יספק למטפלים כלים לסייע בפתרון בעיות זוגיות של אנשים על הרצף האוטיסטי. בתקופת הקורונה חלה עלייה בדיווחים של אנשים עם אוטיזם על קשיים במציאת זוגיות ובקיום קשרים חברתיים וזוגיים. בקורס ילמדו המטפלים כיצד לסייע ביצירת קשרים ואינטימיות, יחסי מין והתמודדות עם משברים זוגיים ופרידות.

הרעיון להקמת הקורס נולד אצל יעל להמן, מרכזת קורס להכשרת מנהלי טיפול לאוכלוסיות על הרצף בתפקוד גבוה במכללת דוד ילין, ובעצמה אם לבן בוגר עם אוטיזם. במהלך הרצאותיה בקורס בשנים האחרונות שמעה להמן ממטפלים על הצורך לקבל כלים טיפוליים, במטרה לסייע לזוגות על הרצף האוטיסטי בפתרון בעיות בזוגיות.

היא הציעה לעמותת שק"ל - שילוב קהילתי לאנשים עם מוגבלויות - המפעילה מרכזים לטיפול חברתי־מיני לאנשים עם מוגבלויות ברחבי הארץ, לפתוח קורס ייעודי למטרה זו. היא אף הצטרפה לסגל ההנחיה של הקורס, יחד עם סקסולוגים ומרצים בתחומי הזוגיות. במהלך הקורס המטפלים מקבלים הזדמנות להכיר מקרוב מצבים אמיתיים מחייהם של בני זוג על הרצף האוטיסטי. למשל, סביב קושי בקבלת החלטות, קושי בקיום יחסי מין ועוד.

יהל מנדלקרן, סקסולוגית והמנהלת המקצועית במרכז טוני אלישר של עמותת שק"ל בירושלים, מסבירה: "בוגרים על הרצף מתקשים בתקשורת וביצירת קשרים חברתיים וזוגיים. היכולת 'לראות את האחר', לתקשר ולגלות גמישות - נמוכה משמעותית. קושי זה מהווה מכשול מרכזי בכינון ובהחזקה של קשרים בכלל, וקשרים זוגיים בפרט. מטרת הקורס היא לצייד את אנשי המקצוע בכלים מעשיים, שיסייעו לזוגות לצלוח את האתגרים הללו".