יושב ראש הכנסת, ח"כ מיקי לוי, הודיע היום (שני) בישיבה שקיים עם סגניו בכנסת, כי בכוונתו להביא לאישורה של נשיאות הכנסת את החלטתו למנות את עו"ד דן מרזוק למזכיר הכנסת החדש. הבחירה נעשתה לראשונה בתולדות הכנסת, לאחר הליך מיון מקצועי.

בחירתו של עו"ד מרזוק נעשתה בסיועה של ועדה ציבורית מייעצת, בה כיהנו שר המשפטים וח"כ לשעבר דן מרידור ופרופ' סוזי נבות. המזכיר החדש יחליף בתפקידו את מזכירת הכנסת היוצאת, ירדנה מלר הורוביץ, אשר תסיים בחודש מרץ הקרוב 45 שנים במשכן, מתוכן כ-12 שנים כמזכירת הכנסת.

עו"ד דן מרזוק הוא בעל תואר ראשון במשפטים מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל ותואר מוסמך במשפט ציבורי בתוכנית המשותפת של אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת Northwestern בשיקגו. עו״ד מרזוק שירת כ-14 שנים בכנסת, מהן שלוש שנים כעוזר למזכיר הכנסת וכ-10 שנים כעוזר בכיר ליועץ המשפטי של הכנסת. כיום, מרזוק משמש כעו״ד פרטי וכמרצה מן החוץ באוניברסיטת חיפה.

יו"ר הכנסת מיקי לוי מסר: "אני גאה ושמח להביא ביום חגה של הכנסת את מינויו של מזכיר הכנסת החדש. מדובר בבחירה ראויה ובהליך מקצועי שנעשה לאחד התפקידים המרכזיים והקריטיים בתפקוד הכנסת. המורכבות הפרלמנטרית והחוקתית במליאת הכנסת ובוועדותיה, חייבו בחירה של מזכיר כנסת בעל ניסיון עשיר, המכיר את רזי עבודת הכנסת ובקיא ביחסי כנסת-ממשלה".

"בהזדמנות זו אני מבקש להודות מקרב לב לירדנה מלר הורוביץ על שנות שירותה הרבות במשכן, במגוון תפקידים ובפרט כמזכירת הכנסת ב-12 השנים האחרונות. התפקיד אותו ביצעה במסירות, במקצועיות, ביושר וללא משוא פנים", הוסיף.