גאווה ישראלית: הבוקר (שישי) עלתה ברחבי העולם הסדרה "Suspicion" על גבי שירות הסטרימינג של אפל - עיבוד בינלאומי למותחן הריגול של קשת, "כפולים", בכיכובה של אומה תורמן ובהפקת 'Keshet Productions' - הסטודיו של קשת אינטרנשיונל בבריטניה. הסדרה, הזמינה לצפייה ב-AppleTVPlus, הצטלמה בשנה החולפת למרות קשיי הקורונה, בלונדון ובניו יורק, כשהמקור שלה כאמור ישראל.

עלילת הסדרה החדשה, המתרחשת באירופה ובארה"ב ומתכתבת עם עלילת העונה הראשונה של "כפולים" הישראלית, תתמקד בצעיר בן 21, בנה של אשת עסקים אמריקאית מצליחה בגילומה של השחקנית זוכת פרס גלובוס הזהב אומה תורמן ("ספרות זולה", "קיל ביל"), אשר נעדר לאחר שהייה במלון יוקרתי גדול בלב ניו יורק. ארבעה אזרחים בריטים, ששהו כולם במלון בליל החטיפה ואינם קשורים לפרשה, מואשמים בחטיפתו.

SUSPICION (צילום: באדיבות Apple TV)
SUSPICION (צילום: באדיבות Apple TV)

בגרסה של אפל, משחקים לצד תורמן קונאל נייאר ("המפץ הגדול"), אליאס גייבל ("צוות עקרב"), ג'ורג'ינה קמפבל, אליזבת הנסטרידג', אנג'ל קולבי ונואה אמריך. את מקביליהם הישראלים בסדרת המקור גילמו מגי אזרזר, ישי גולן, אניה בוקשטיין, אורנה סלינג'ר ואנחל בונני.

בין המפיקים הראשיים: בכירי קשת - אבי ניר, אלון שטרוזמן, קרני זיו והווארד בורץ', יוצרי ומפיקי הסדרה המקורית - עמית כהן, מריה פלדמן וליאת בנאסולי, השואוראנר רוב וויליאמס ("להרוג את איב", "Screw") והבמאי כריס לונג ("האמריקאים").

"כפולים", שעונתה הראשונה היא עד היום הדרמה הנצפית ביותר בישראל אי פעם, נמכרה ע"י קשת אינטרנשיונל עוד לפני שידורה לערוצים הבינלאומיים של FOX ושודרה בלמעלה מ-120 מדינות בגרסתה המקורית בעברית. בבריטניה, שודרה מול "משחקי הכס" ואף זכתה לשבחי המבקרים.

SUSPICION (צילום: באדיבות Apple TV)
SUSPICION (צילום: באדיבות Apple TV)

בנוסף, "כפולים" הישראלית נמכרה גם לערוץ CANAL+ הצרפתי ולפלטפורמת הסטרימינג האמריקאית 'הולו', והוזמנה לאדפטציה ברוסית עבור הערוץ NTV. העונה השנייה נמכרה גם היא ל-FOX ומשודרת בערוציה הבינלאומיים, לצד רשת TV4 בשבדיה ורשת SBS באוסטרליה.

שתי העונות הישראליות של "כפולים" הוקרנו בפסטיבל ברלין היוקרתי והיא זכתה בפרס בחירת הקהל בפסטיבל סיריס מאניה הצרפתי.

בקרוב תעלה בקשת 12 העונה השלישית שנכתבה ע"י ליאורה קמינצקי ובוימה ע"י עודד רז, בהפקת ספירו סרטים.