שר הבריאות, ניצן הורוביץ, האשים היום (שלישי) בריאיון בכאן רשת ב' את האנשים שלא התחסנו נגד נגיף הקורונה, בכך שיצרו את העומס הגדול בבתי החולים: "במו ידם הביאו על עצמם את המחלה הקשה". לאחר מכן ציין השר כי מדינת ישראל עברה את שיא הגל: "אנחנו רואים ירידה יומיומית במספר הנדבקים, המגפה בירידה מקדם ההדבקה הוא 0.8, ועדיין, זו לא סיבה לחגיגה".

"יש ירידה בחולים הקשים ובמספר הנפטרים, אך עדיין יש הרבה נדבקים. הדבר הכי חשוב שכל אחד יכול לעשות זה להתחסן. העומס שנוצר בבתי החולים הוא לא קורה סתם, אלא רק בגלל האנשים שבחרו לא להתחסן נגד הקורונה", אמר הורוביץ.

"ועדיין שום דבר לא קורס ובמקביל גם אין כמעט אבטלה, זאת לעומת הממשלה הקודמת שהביאה רק סגרים ומובטלים", ציין השר: "לא סגרנו שום ענף ופעילות במשק. זה הבדל תהומי ורואים את זה מבחינה כלכלית. ההתמקדות שלנו על הגנה של אוכלוסיות הסיכון והקהילה המבוגרת, בזכות החיסון הרביעי נמנעה מחלה קשה בקרב קבוצות אלו".

לסיום התייחס שר הבריאות לווריאנט החדש: "הוא אמנם יותר מדבק אבל עדיין הוא לא יותר חמור מווריאנט האומיקרון המקורי ולכן אנחנו מנהלים את המגפה באותו אופן. זה לא הולך להיעלם בקרוב, עלינו ללמוד לחיות לצד זה".