כבר בילדותה ידעה אסתר בלום (20) מניו יורק שיום אחד היא תגיע לישראל במסגרת פרויקט תגלית. מה שהיא לא ידעה הוא שממש עם נחיתתה בנמל התעופה בן גוריון היא תפגוש את אלכס בנשטיין (33) מבוסטון, שיהפוך בהמשך לבן זוגה ולאהבת חייה.

"אני מגיעה ממשפחה פעילה מאוד למען ישראל, וידעתי שאני רוצה לצאת לפרויקט תגלית ולפגוש צעירים בני גילי", סיפרה אסתר. היא הוסיפה: "לא ציפיתי בכלל למצוא כאן אהבה, אבל כבר בשדה התעופה נתקלתי באלכס, והוא למעשה האדם הראשון שדיברתי איתו. זאת הייתה אהבה ממבט ראשון, ואף שאנחנו מגיעים מרקעים שונים, מהר מאוד הפכנו לזוג. היה רומנטי וכיף מאוד להסתובב יחד בתל אביב ולאכול פלאפל או לעלות את מצדה ולהיכנס לים המלח". ההיכרות בישראל קירבה ביניהם, ואסתר הרחיבה: "אנחנו נמצאים במרחק ארבע שעות נסיעה זה מזה, אבל מדברים כל יום. אלכס הוא כבר ממש בן משפחה אצלנו, אנחנו חוגגים יחד את כל החגים וחושבים לעבור לגור ביחד מיד אחרי שאסיים את הלימודים, ולבקר שוב בישראל, במקום שבו הכרנו".


גם מרינה פורד (23) וסמואל מאירוביץ (23) מניו יורק הכירו בפרויקט תגלית לפני כשנתיים וחצי. מרינה סיפרה: "לא הכרתי אף אחד, והתיישבתי במקרה ליד סם באוטובוס.הוא היה ביישן מאוד, ואני לא הפסקתי לדבר. באחד הערבים, כשכולם הלכו לישון, לא הצלחנו להירדם, ישבנו שעות מול המדורה ודיברנו".

מרינה וסם (צילום: ללא קרדיט)
מרינה וסם (צילום: ללא קרדיט)


סם הוסיף: "לא היינו זוג בתגלית, אבל הפכנו לחברים. עברנו את כל החוויות יחד, מראפטינג בירדן ועד רכיבה משותפת על גמל. כיום אנחנו גרים ביחד כבר מעל שנה, וכבר מדברים על חתונה יום אחד ועל הקמת משפחה". אסתר אמרה: "הגעתי לישראל כדי לחקור את השורשיים היהודיים שלי, ומצאתי את אהבת חיי".

בתגלית מתגאים כי אלפי זוגות נוצרו מהסיורים בישראל. "החיבור המיוחד הזה בין משתתפים קורה לא מעט", אומר מנכ"ל תגלית גידי מרק. "אנחנו עדים לעובדה שיש משהו מקרב ומאחד מאוד בסיור, שגם גורם לכל משתתף לחשוב על זהותו היהודית, עם מי הוא רוצה לחלוק את חייו ובאיזה אופן, ורואים שכ־20% מהבוגרים שלנו נישאים בסוף לבוגרים אחרים. רבים מספרים לנו שמעבר למשמעות העמוקה שהם מצאו בטיול, הם גם מצאו בן זוג לחיים", הוסיף.


אהבה במדים - משה כהן

רס"ל (במיל') ליאור לינדר וארוסה סרן (במיל') אור כרנדיש משרתים ביחד במילואים בחטיבה 7 - הוא כמפקד טנק והיא בחמ"ל של החטיבה. לינדר התגייסה לחטיבה בעקבות שני הוריה, ששירתו גם הם בחיל השריון, אבל היא לא חשבה שדווקא שם תמצא את אהבת חייה. היא הכירה את כרנדיש בפרויקט משותף בשירות הסדיר. "שנינו אוהבים לשרת במילואים ושמחים להתייצב בכל הזדמנות", היא סיפרה. באשר לעתיד מוסיף כרנדיש: "אנחנו מתכננים לחנך את ילדינו לערכים של אהבת הארץ, רעות וציונות".

ליאור ואור (צילום: באדיבות המצולמים)
ליאור ואור (צילום: באדיבות המצולמים)

אין גיל לאהבה - משה כהן

חדוה רבר (79) ושלמה בוכניק (86) הכירו לפני כשלוש שנים במועדון של עמותת עמך בירושלים. היא נולדה בהונגריה, שרדה את תלאות השואה ועלתה לארץ בגיל 8, והוא נולד בתוניסיה, ברח מעיר הולדתו בעת הכיבוש הגרמני ולאחר המלחמה עלה לישראל בגיל 18. שניהם התחתנו, הקימו משפחות והתאלמנו. כיום הם פעילים במועדון עמותת עמך בירושלים וחווים פעם נוספת אהבת נעורים. "בדור שלנו חיבור בין תוניסיה להונגריה לא היה דבר שרואים כל יום, אבל אחרי שעוברים מה שאנחנו עברנו, מבינים שיש דברים חשובים יותר בחיים, כמו אהבה", הם מספרים.

חדוה ושלמה (צילום: עמותת עמך)
חדוה ושלמה (צילום: עמותת עמך)

האהבה מאחדת בין רוסיה לאוקראינה - ג'וש ארונסון 

הלנה עובדת בחברת שירותים פיננסיים, וקירל עובד כמהנדס בחברת הייטק. הוא מרוסיה והיא מאוקראינה. הם נפגשו בתל אביב במסגרת התוכנית של חברת החוויה הישראלית. לאהבה שלהם נכנסה גם המתיחות הצבאית בין רוסיה לאוקראינה, כשלכל אחד מהם יש משפחה במדינות המוצא. "אנחנו מודאגים מאוד מהמצב ומתפללים שהוא יסתיים", הם מספרים.

הלנה וקירל (צילום: באדיבות המצולמים)
הלנה וקירל (צילום: באדיבות המצולמים)

אהבה שנולדה בהסעה - משה כהן

טטיאנה מקסביץ' ופיוטר מצק, כבני 60, עלו לישראל מאוקראינה לפני כשנה והשתקעו, כל אחד בנפרד, בערד. את תהליך ההכנה לעלייה, הטיסה לישראל וצעדיהם הראשונים בארץ עשו בסיוע הקרן לידידות, שנציגיה ליוו ועדיין מלווים אותם. טטיאנה ופיוטר נפגשו בהסעה לסמינר עלייה שארגנה הקרן. בתחילה הם לא רצו להגיע, וטטיאנה נסעה רק הודות לשכנוע מצד הקשישה שבה טיפלה. גם פיוטר, שלא רצה להפסיד ימי עבודה, השתכנע לבסוף. כאשר שניהם נפגשו בתחנת האיסוף בערד, זאת הייתה אהבה ממבט ראשון. לאחר שחזרו מהסמינר, הפך הקשר ליומיומי, ומהר הם הבינו שהם רוצים לחיות ביחד.

טטיאנה ופיוטר (צילום: הקרן לידידות)
טטיאנה ופיוטר (צילום: הקרן לידידות)