מלחמת רוסיה-אוקראינהמשרד הרווחה מוביל את מערך הסיוע לפליטים מאוקראינה שאינם זכאי חוק השבות ובאים לתקופה מוגבלת של 3 חודשים. מנכ"לית המשרד, סיגל מורן, התראיינה היום (רביעי) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM והתייחס כיצד מתבצעת ההתארגנות.

"מי שהחליט על המענה לפליטים זה הממשלה ורה"מ, לשמחתנו ולבקשת שר הרווחה לקחנו את המשימה עלינו", אמרה מנכ"לית המשרד בפתח התוכנית: "אני משערת שנתחיל בשבוע הבא אבל אנחנו כבר עכשיו מקבלים פניות. גם היום בעקבות הפרסומים אנחנו מוצפים בפניות ומשתדלים לתת את המענה הטוב ביותר שאפשר".

"ההערכה כרגע היא שנגיע לסדר גודל של 15 אלף פליטים אוקראינים שאינם זכאי חוק השבות", הוסיפה: "כרגע נמצאים בארץ כ-6,000 שחלקם בשלבי בירור ויכול להיות שהם כן יקבלו זכאות. אנחנו בנינו סל של מענים שהוא סל דיפרנציאלי. לכן אני יכולה לומר שבממוצע זה יוצא כאלף שקל לאדם לחודש, אבל זה לא אומר כלום כי יש כאלה שמתארחים אצל קרובי משפחה ואולי לא זקוקים בכלל או זקוקים למעט מאוד כמו לתמיכה נפשית".

"אנו מתכננים בשדה התעופה לתת פלייר לכל מי שמגיע שיהיה עליו את מספרי הטלפון. רבים מאלה שכבר נמצאים בארץ ולא קיבלו מענה על ידי משרד הקליטה מגיעים לרווחה. הסל שבנינו מורכב מודולרי. אנחנו מדברים על ביטוח רפואי לכולם, מאחר ויש לנו מענה לתת לאנשים מבוגרים בבתי האבות שלנו מהרגע להרגע. בלי הביטוח אנחנו לא יכולים לשים אותם שם ולכן הביטוח הרפואי הוא לכולם", אמרה מורן.

בסוף הריאיון היא ציינה כי "חלק מהתפקיד שלקחנו על עצמנו זה לתכלל את המהלך עם כל משרדי הממשלה הרלוונטי, מי שמוביל את נושא ביטוח הבריאות זה משרד הבריאות. ביטוח רפואי זה הבסיס. ביטחון תזונתי, ביגוד, צרכים פיזיים, מענים נפשיים, גם מארגנים לינה, קורת גג לאלה שאין שצריכים. יצרנו הסכמים עם אכסניות, מקומות שנוכל להלין אותם. המענה כרגע הוא ל-3 חודשים. גם לאנשים עם בעלי צרכים מיוחדים יש לנו מכלול של מענים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM