המדינה השיבה הערב (רביעי) בתשובה לבג"ץ כי שרי המשפטים והרווחה תומכים בטיוטת החוק לביטול האפליה כלפי זוגות להט״בים באימוץ ילדים, אך הודתה כי אין לכך היתכנות פוליטית בעת הזאת וכי אינה מתנגדת שהעתירה תישמע בפני בפני הרכב השופטים. 

יו״ר האגודה למען הלהט״ב הילה פאר אמרה: ״את האפליה האבסורדית כלפי זוגות להט״ב באימוץ ילדים יש לבטל ועכשיו. אחרי שנים של דחיות והתחמקויות מצד המדינה, על בג״ץ להתערב ולפעול לביטול האפליה שרואה בלהט"ב הורים סוג ב'״.  

עו"ד אורלי ארז לחובסקי, מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה המייצג את העותרים: "המדינה התחייבה עוד בשנת 2017 לתקן את חוק האימוץ כדי לאפשר אימוץ לכל זוג ללא קשר לנטייתו המינית ואולם הפליית קהילת הלהט"ב באימוץ נמשכת. מצב שבו נשללת מזוגות גאים הזכות להורות ולמשפחה הוא בלתי נסבל במדינה דמוקרטית. נוכח הודעת המדינה, אנו מצפים שבג"ץ יתערב על מנת להפסיק את האפליה הבוטה באימוץ, ללא שהיות נוספות".

סוגיית האפליה כלפי הזוגות הלהט"בים באימוץ ילדים נידונה בבג"ץ במספר הזדמנויות בחמש השנים האחרונות, אך לא תוקנה. בעתירה שהוגשה על ידי האגודה למען הלהט״ב, המרכז הרפורמי לדת ומדינה, הבית הפתוח לגאווה לסובלנות בירושלים ושני זוגות גברים שנדחקו לסוף "רשימת ההמתנה" לאימוץ ילדים עקב החוק המפלה, מתבקשת המדינה לתקן את האפליה באימוץ כלפי זוגות להט״ב שכיום לא רשאים לעשות זאת. 

בשנת 2017 המדינה השיבה לבג״ץ בנוגע לאימוץ ילדים שמשפחות חד מיניות הן חריגות ויכולות ״להעמיס מטען נוסף על הילד״, דבר שהוביל למחאה גדולה באותה השנה. לאחר המחאה, המדינה הודתה בפני בג"ץ שחוק האימוץ מפלה לרעה זוגות להט"ב ללא הצדקה, ואף התחייבה לפעול לתיקונו. אולם, גם בחלוף ארבע שנים, טרם שונה החוק.