גל תחלואה שישי? מספר המאומתים לקורונה בישראל חזר לעלות ועמד היום (שלישי) על 14,400 ישראלים שאובחנו כחיוביים. בשל כך התראיין המשנה לשעבר למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, בתוכנית "איפה הכסף" של ליאת רון ואריה מליניאק ב-103FM, והעריך האם לדעתו יהיו הגבלות בפסח, והאם הממשלה תחליט על השבת התו הירוק.

"הדבר הכי גרוע שיכול לקרות הוא גל חזק בדומה לזה הקודם - עוד סיבוב של הרבה חולים קשים בבתי החולים, עומס על מערכת הבריאות", אמר פרופ' גרוטו בפתח הריאיון: "זה לא אומר סגירת עסקים או איסור התקהלויות, אבל כנראה שנושא המסכות והחיסונים יישארו איתנו". 

על ההמונים שהשתתפו בהלוויתו של הרב חיים קנייבסקי ז"ל, אמר המשנה לשעבר: "בסוף זה לא שונה מאצטדיון כדורגל אליו מגיעים 30,000 איש כל פעם. בסוף, אנחנו צריכים לחיות עם הקורונה ולקחת את הסיכונים האלה, אחרת לא נוכל לחיות את החיים. רק במצבים קיצוניים נצטרך להפעיל אמצעים יותר קשים כמו להחזיר את התו הירוק, למרות שבחלק מהמדינות הוא עדיין פעיל. אני לא בטוח שנצטרך להגיע לזה".

"לדעתי לא תהיינה מגבלות בסדר הפסח", הוסיף פרופ' גרוטו: "כל המגבלות האלה לא אפקטיביות, זה כמו להיות חצי בהריון. זה או לשים מגבלות עד הסוף - אבל זה לא ריאלי ואולי לא נדרש, כי יש לנו חיסונים ותחלואה פחות קשה". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103FM