ד"ר עומרי כהן, מזכיר ארגון המתמחים בהסתדרות הרפואית, התראיין היום (שלישי) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM. הוא התייחס לסערת קיצור משמרות המתמחים ומאבקם מול משרד הבריאות, וכן נימק את התנגדותו למתווה של משרד הבריאות שאמור היה להיכנס לתוקף בסוף השבוע הקרוב.

"צריך להבהיר אנחנו בעד קיצור תורניות, אנחנו לא רוצים לעבוד 26 שעות אבל השאלה היא איך", אמר ד"ר כהן בפתח הריאיון, "המודל שמוצע אין לו היתכנות ליישום בשנים הקרובות באזור המרכז, הוא יתחיל בפריפריה ויישאר בפריפריה. אני מדבר עם אנשים שנמצאים בבתי החולים האלו, הם מודאגים מאוד כי הם מבינים שהדבר הזה קודם כל לא קורה באפריל, וכאשר הוא יקרה זה יפגע בהם בצורה מאוד קשה. כרגע גם אין פתרון לנושא של סופי השבוע".

"ניסינו לפנות לכל הגורמים, קיבלנו את הטיוטה כשישבנו בוועדה לפני שלושה שבועות, ראינו שהדבר הזה הזוי ושזה יוביל לפגיעה גדולה גם במתמחים וגם ברפואה הציבורית", טען מזכיר ארגון המתמחים בהסתדרות, "אמרנו 'דיי, אנחנו חייבים לעצור את זה', אנחנו כבר כמה שבועות צועקים. ניסינו לדבר עם משרד הבריאות ונתקלנו בקיר, אנחנו בלית ברירה צריכים להודיע לציבור ששום דבר לא קורה באפריל ואנחנו קוראים שוב לכל מי שמוכן לקיים מו"מ בואו שבו איתנו וננסה למצוא משהו טוב יותר". 

"אם תהיה פגיעה בשכר כל המערכת הרפואית, כל הרופאים והמתמחים יעמדו על הרגליים האחוריות וילחמו. אם לא תהיה ברירה זה בדיוק מה שנעשה אבל כרגע אנחנו מנסים לתת מתווה אחר ולמצוא פתרון שבאמת יביא לקיצור תורניות. יש הרבה רעיונות ואנחנו מדברים עליהם", אמר ד"ר כהן.

"אחד הרעיונות שהוצעו היה לפצל את המנוחה", הסביר, "זה קצת מורכב, אבל במקום לבוא בשמונה בבוקר - נבוא ב-12. במודל הקיים כרגע של משרד הבריאות הם מדברים על לבוא ב-4. אנחנו מאבדים 4 שעות אבל בפועל מנסים להכניס אותם בצרוה של מנוחה במהלך התורנות. זה לא מתווה מושלם אבל יש לו היתכנות כי הוא מקטין את כמות התקנים שצריך להביא לאזור המרכז, מגן יותר על הפריפריה ומונע פגיעה בשכר. זה לא רציני להילחם ולנסות להגיע למועד כשברור לכולם שאין על מה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM