עובדים סוציאליים מאוקראינה, המתמודדים עם הפגזות קשות, מבקשים להסתייע בידע שצברו עמיתיהם בארץ בכל הקשור לטראומת מלחמה. כך עולה ממפגש וירטואלי איתם.

לפני כשבועיים התקיים יום הכשרה משותף בנושא התמודדות עם מלחמה, טראומה ופליטים, בין עובדים סוציאליים מאירופה לעמיתים מישראל. שיתוף הפעולה נוצר בין המחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת קובנה שבליטא לבין הפקולטה לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית אשקלון. זאת לאחר שדיקנית הפקולטה בקובנה פרופ' ראסה ניג׳נין פנתה למכללה בבקשה לסייע בהכשרת עובדים סוציאליים מרחבי אירופה ובכלל זה מאוקראינה, המטפלים בגל הפליטים מהמלחמה.

דיקנית הפקולטה באשקלון פרופ' שיר דפנה תקוע מספרת: "אם יש באפשרותנו לעזור במצב כזה ולהקל על המציאות הקשה, זוהי חובתנו".
 
העובדים הסוציאליים באירופה ביקשו להיעזר בידע הרב שיש לצוותים ישראליים בטיפול במצבי חירום וטראומה. המשתתפים סיפרו ל"מעריב" על מפגש מטלטל, אך גם מאוד מחבר ומשמעותי. הם העידו כי הם עוברים הפגזות קשות ואמרו כי ישמחו לכל ידע שנצבר בישראל באשר לטיפול בטראומת המלחמה.

במפגש הוחלט על עבודת קבוצות מישראל שימשיכו ללוות את הקולגות באוקראינה ובאירופה בכלל. בפקולטה לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית אשקלון לומדים יותר מ־700 סטודנטים לתואר ראשון ושני, ושם מתכוונים להמשיך לשתף את הסטודנטים בפעולות בינלאומיות כחלק מהכשרתם.