עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) דיווחה בסוף השבוע כי מאז הפיגוע בתל אביב מתמודדים מתנדבי העמותה עם עלייה של עשרות אחוזים בפניות לעזרה נפשית, שנמשכו לאורך הלילה שלאחר הפיגוע בחמישי בערב ולתוך סוף השבוע.

בעמותה מספרים כי בשבועיים האחרונים, מאז הפיגוע בבאר שבע שהחל את גל הפיגועים הנוכחי, נרשמה עלייה של כ־30% בפניות המסווגות על ידי העמותה כפניות חרדה. לדברי דוד קורן, מנכ"ל ער"ן: "אנו קוראים לכל מי שחש בלחץ, מצוקה או צורך במישהו שיקשיב לו, אל תישארו עם זה לבד. גם לאנשים חזקים יש רגעים קשים, וזה בסדר. אל תהססו לפנות אלינו בטלפון או באתר. מתנדבי ער"ן שם בשבילכם".

במקביל לקו הסיוע של עמותת נט"ל, המסייעת לנפגעי טראומה על רקע לאומי, בסוף השבוע פתחה העמותה לראשונה אפשרות של הגעה פיזית למשרדי העמותה בתל אביב, שם העמידה מטפלים מקצועיים בבוקר שישי שלאחר הפיגוע בעיר, ללא צורך ברישום מראש.

קו הסיוע של העמותה פעל בסוף השבוע מסביב לשעון, ומספרו: 1800־363־363. לדברי אפרת שפרוט, מנכ"לית העמותה: "אנחנו ברצף של אירועים ביטחוניים שמובילים לתחושת חרדה ואובדן הביטחון האישי. לראשונה החלטנו לפתוח את בית נט״ל לקבלת נפגעי טראומה וחרדה באמצעות מטפלי היחידה הקלינית".

המוסד לביטוח לאומי פנה בשישי אל מוקדי הסיוע, שאותם הוא מממן, לטובת הרחבת המענה לציבור בעקבות הפיגוע בתל אביב ובשל רצף אירועי הטרור. ירונה שלום, סמנכ"לית מערך הנכויות והשיקום בביטוח הלאומי, אמרה: "בעקבות האירוע המתגלגל, שבו במשך שעות הסתובב המחבל חופשי וגרם לפאניקה בקרב אלפי אזרחים, הביטוח הלאומי ביקש להיערך לסיוע מיידי לנפגעי חרדה ומענה נפשי לזקוקים לכך. רצף הפיגועים גרם לתחושת חוסר אונים וצורך במרכזי חוסן, שההגעה אליהם תמומן באופן מלא על ידינו. מערך השיקום של הביטוח הלאומי יגיע אל בתי החולים, לפצועים ולמשפחות על מנת לתת מענה לצרכים שלהם בשעה קשה זו".

במקביל, מוקד התמיכה "נפש אחת" של אגף השיקום במשרד הביטחון פעל במתכונת מוגברת בטלפון 8944*, וממשרד הביטחון נמסר: "אנחנו מזמינים את נכי צה"ל, המתמודדים עם פוסט־טראומה וחיילים משוחררים, שחשים מצוקה נפשית בעקבות האירועים האחרונים, לפנות לקו הפועל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע".