יום כדור הארץ יצוין בעולם רק ביום שישי, אבל מאות תלמידי כיתות ד' מבאר שבע עוסקים בנושא כבר יותר מחודש. במסגרת התוכנית לחינוך סביבתי "מתחברים למים", שמוביל תאגיד מי שבע עם המועצה לישראל יפה בשיתוף עיריית באר שבע, התלמידים בונים משחקים ויצירות מחומרים ממוחזרים ומקיימים תערוכות.

בהמשך תיערך הפעילות גם באופקים, ומטרת התוכנית היא לחשוף את הילדים באופן חווייתי ומעשיר לנושא הסביבה והקיימות. הם לומדים על חשיבות משאב המים החיוני תוך הפיכתם ל"שגרירים", שותפים פעילים להעברת הממסר החשוב לצעירים מהם ולבני משפחותיהם. הם לומדים על מקורות המים, על שימוש מושכל במים ועל דרכים לחיסכון במים, וכן מה הם יכולים לעשות כדי לשמור על הסביבה, לרבות הבנת הנזקים האקולוגיים שבהשלכת מגבונים בלתי מתכלים לאסלה, הסותמים את הצנרת הפרטית והעירונית ומזהמים את הסביבה.

שגרירי הסביבה הקטנים (צילום: תאגיד מי שבע)
שגרירי הסביבה הקטנים (צילום: תאגיד מי שבע)

במסגרת המפגשים הילדים מקיימים גם דיונים על דרכים להתנהלות נכונה לחיסכון במים ומתנסים במשחקים ובהכנת תוצרים שונים מעשי ידיהם, שאותם יוכלו להציג בתערוכה בית ספרית בסוף התהליך. לדברי מנכ"ל מי שבע מריו לובטקין: "אנחנו מאמינים שבאמצעות פעילות חינוכית וחווייתית ניתן להעביר לצעירים את המסרים שיובילו לצריכת מים נבונה. האחריות האישית של ה'שגרירים' הצעירים תוביל בסופו של יום להתנהלות נכונה בנושא משאב המים ולשמירה על הסביבה".