בתגובה לירי הרקטות: מעבר ארז לא ייפתח מחר ליציאת פועלים מרצועת עזה
מתאם פעולות הממשלה בשטחים עדכן הבוקר (שבת) כי בעקבות ירי הרקטות שבוצע במהלך הלילה מרצועת עזה, לא יפתח מחר מעבר ארז ליציאת פועלים וסוחרים מרצועת עזה. ההחלטה על פתיחת המעבר תיבחן בהתאם להערכת המצב.

כאמור, רקטה ששוגרה הלילה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח בעוטף עזה, מבלי להפעיל התרעת צבע אדום. מוקדם יותר אמש, רקטה נוספת ששוגרה מהרצועה נחתה בשטח פתוח בעוטף וגם במקרה זה לא נשמעה התרעה צבע אדום.

לכתבה המלאה

חובת עטיית מסכה תבוטל הערב: אלו המקומות בהם עדיין נשים אותן | כל הפרטים
חובת עטיית מסכות בחללים סגורים תבוטל הערב (שבת) בצאת השבת. זאת, למעט במקומות בעלי פוטנציאל הדבקה גבוה - בתי חולים, מוסדות מגן אבות ואימהות, טיסות, ואדם הנמצא בדרכו לבידוד.

ההחלטה להסרת החובה התקבלה על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ במהלך השבוע החולף. הורוביץ צייץ בסמוך להחלטה: "למדנו סוף סוף לחיות לצד הקורונה - בלי פאניקה, עם אחריות ושיקול דעת. ביטול חובת המסכות במקומות סגורים, חוץ מבתי חולים ובתי אבות, היא המשך למדיניות של חיים לצד לצד הקורונה".

לכתבה המלאה

אנשים עם מסכה - אילוסטרציה (צילום: מרק ישראל סלם)
אנשים עם מסכה - אילוסטרציה (צילום: מרק ישראל סלם)

שר החוץ הרוסי שוחח עם איסמעיל הנייה: "תמיד היינו בצד של העם הפלסטיני"
בצל ההסלמה הביטחונית: סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דיווחה ביום חמישי האחרון כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, שוחח היום (חמישי) עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. השניים דנו ממושכות על "ההתפתחויות בירושלים וברצועת עזה ובמאמצים המדיניים לעצור את ההסלמה".

לכתבה המלאה

סרגיי לברוב (צילום: רויטרס)
סרגיי לברוב (צילום: רויטרס)

הקורונה מאחורינו? ארגון הבריאות העולמי בנתונים מעודדים מרחבי העולם
ארגון הבריאות העולמי פרסם ביום חמישי האחרון כי במהלך השבוע האחרון נרשמה ירידה של 21.7% במספר המאומתים לנגיף הקורונה ברחבי העולם. הארגון דיווח כי 5.76 מיליון מאומתים אובחנו בשבוע האחרון, לעומת 7.36 מיליון בשבוע לפני. הנתונים מראים כי זה השבוע הרביעי ברציפות בו רואים ירידה במספר המקרים בעולם.

לכתבה המלאה

ארגון הבריאות העולמי (צילום: REUTERS/Denis Balibouse/File Photo)
ארגון הבריאות העולמי (צילום: REUTERS/Denis Balibouse/File Photo)

לראשונה מאז היעלמותה: זוהה חשוד רשמי בחטיפת מדלן מקאן
כ-15 שנה לאחר היעלמותה של הילדה הבריטית מדלן מקאן, במהלך חופשה עם הוריה בפורטוגל, הרשויות בפורטוגל הודיעו ביום חמישי האחרון כי זוהה חשוד רשמי במעשה. על פי הדיווחים, החשוד הוא גבר בשם כריסטיאן ברוקנר, אשר מרצה בימים אלו עונש מאסר.

לטענת הרשויות בפורטוגל, החשוד זוהה על ידי הרשויות בגרמניה, כאשר כעת סטטוס החקירה נגדו הפך אותו ל-Arguido, כלומר הוא נחשד באופן רשמי בביצוע המעשה, אך הוא טרם הואשם או נעצר. ברוקנר נחשד במעורבות בהיעלמותה של מקאן כבר בשנת 2020, אך לא הואשם בכך באופן רשמי. כעת, לבקשת הפרקליטות בפורטוגל, שונה מצבו המשפטי בפרשה.

לכתבה המלאה

מדלן מקאן (צילום: רויטרס)
מדלן מקאן (צילום: רויטרס)

זלנסקי: "הפלישה לאוקראינה - רק ההתחלה"; התקיפות במריופול חודשו
המלחמה על אדמת אוקראינה: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזהיר הלילה (שבת) כי הפלישה של רוסיה למולדתו היא "רק ההתחלה" והקרמלין מתכוון "לפלוש למדינות אחרות". בסרטון וידיאו שפרסם בטלגרם שלו קרא זלנסקי למדינות אחרת להילחם לצד אוקראינה, ותקף: "מדינות שרוצות להישאר ניטרליות עושות את ההימור המסוכן ביותר, כי כך יפסידו הכל".

לכתבה המלאה

הרס במריופול, אוקראינה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko )
הרס במריופול, אוקראינה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko )