המדענים הישראלים ד"ר עידו סלע וד"ר שמרית פרקול־פינקל ז"ל הוכרזו כמועמדים סופיים לפרס החדשנות האירופי European Inventor Award לשנת 2022 של משרד הפטנטים האירופי (EPO). זאת עבור פיתוח ®ECOncrete (אקונקריט) – בטון אקולוגי חדשני לבנייה בסביבה ימית, המפחית פליטות מזהמות ותומך בשגשוג המערכת האקולוגית הימית בקרבת המבנה ועליו תוך חיזוקו.

הפיתוח החדשני של השניים עוזר לצמצם את טביעת הרגל האקולוגית של תשתיות הנבנות בסביבה ימית, כגון שוברי גלים, נמלים ומרינות. מוצרי אקונקריט נמצאים כיום בשימוש ביותר מ־40 אתרים ומעל עשר מדינות בעולם, בהן ספרד, מונקו, הולנד, איטליה, סן דייגו וניו יורק.

"בזכות מחקר וחדשנות, סלע ופרקול־פינקל הפכו חומר בניין סטנדרטי למקום מקלט עבור צמחייה ובעלי חיים הגדלים בסביבה הימית", אמר נשיא EPO אנטוניו קמפינוס, שהכריז על העולים לשלב הגמר. "תחום הבנייה בסביבה הימית נמצא בצמיחה, לכן לפיתוח זה יש פוטנציאל משמעותי להשפיע ולשפר את טביעת הרגל הסביבתית של התעשייה בקנה מידה גלובלי".

שמרית פרקול־פינקל נהרגה בתאונת דרכים ב־2021, אבל משפחתה ושותפה עידו סלע יידעו ב־21 ביוני אם המועמדות המחמיאה הסתיימה גם בפרס היוקרתי.