הפגנה עם דגלי פלסטין נערכה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, כאשר מולה נערכה הפגנה של סטודנטים עם דגלי ישראל שקראו לעברם "בושה". לצד זאת, האוניברסיטה מנעה כניסה של תושבים עם דגלי ישראל לקמפוס, בטענה לשמירה על שלום הציבור. על כך, ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ואמר: "הרפיסות שלנו מבטאת אובדן דרך כבר הרבה מאוד זמן, וזה קורה בכל הממשלות".

בפתח דבריו, אמר דנילוביץ': "אני התביישתי. התביישתי כאזרח, והתביישתי בשביל המדינה שלנו. לא הכל מותר, ויש רגעים שצריך להניף בהם קווים אדומים וזה באמת לא קשור לא לימין ולא לשמאל, ואפילו לא ליהודים וערבים. כל מי שהמדינה הזו חשובה לו ומבין שזו זכות להיות ישראלי חייב להתקומם נוכח הביזיון הזה. חופש הביטוי הוא להתווכח והביע עמדות שונות, וזה בסדר גמור".

אוניברסיטת בן גוריון (צילום: WWW.PIKIWIKI.ORG.IL)
אוניברסיטת בן גוריון (צילום: WWW.PIKIWIKI.ORG.IL)

לדבריו, "כאן יש התרסה כנגד המדינה והנפת דגלים של האויבים שלנו שקוראים בכל בוקר לפגוע בנו ולהשמיד אותנו. אם אנחנו לא נתעורר יהיה מאוחר. אני לא שייך לימין או לשמאל, ולא שייך לשום מפלגה, פשוט כואב את המצב שהמדינה הזו מביאה אליה. זה חוסר משילות, זה חוסר אמירה ברורה, אנחנו הפכנו להיות כאלה שלא מקבלים החלטות בשום נושא".

לאחר מכן, התייחס לדיווח כי מנעו מסטודנטים עם דגלי ישראל להיכנס לקמפוס: "היה סרטון כזה בשבוע שעבר בו מאבטחת לא הסכימה לסטודנט להיכנס עם דגל. כולנו התערבנו, וגם נשיא האוניברסיטה התערב, יאמר לזכותו, והדבר הזה תוקן וטופל. אוניברסיטת בן גוריון בנגב תמיד הייתה א-פוליטית, היא לא אפשרה את כל ההפגנות האלה והייתה מאוד ברורה".

דגלי פלסטין באוניברסיטת בן גוריון (צילום: רשתות ערביות)
דגלי פלסטין באוניברסיטת בן גוריון (צילום: רשתות ערביות)

"הם הציבו קווים ברורים מאוד, אבל פה נפרצו כל הסכרים, ואני אומר לכם - ברגע שאנחנו חוצים עוד קו אדום ונפרץ עוד סכר אני לא יודע מה יהיה הדבר הבא. אנחנו חייבים להתייחס למיעוט הלא יהודי שחי בקרבנו ולעשות הכל בכדי שיקבל את כל זכויותיו, ויתגאה בדגל שלנו כשמניפים אותו אל-על, אבל יחד עם זאת אתם חייבים להבין שיש חובות ואי אפשר לפעול נגד הערכים של מדינת ישראל".

בהמשך, נשאל האם לאזרח ישראלי יש את הזכות לציין אירוע מכונן בשבילו, כמו יום הנכבה, והשיב: "כל אחד שיביע את הרגשות שלו וזה בסדר גמור. ברגע שמניפים דגלים של ישות שהיא כרגע אויב של מדינת ישראל. ראינו מה קרה בפיגוע בבאר שבע, ובכלל, עד כמה הם בירכו את הפיגועים האלה בשעה כזו אני חושב שאזרח ישראלי צריך להסתייג, לא משנה אם הוא יהודי או ערבי. הוא יכול לדבר על הרגשות שלו ועל המשפחה שלו, הוא לא צריך להניף את הדגל. הלאומנות הזו הולכת וגוברת, שוב צריך לומר לא בקרב כל ערביי ישראל, אתה שם לב לאט לאט שניתן לזה ביטוי יותר ויותר חריף".

על השיחה עם נשיא האוניברסיטה אמר: "הייתה לי שיחה נוקבת עם נשיא האוניברסיטה. היא שותפה נהדרת ויש לה חשיבות בלב העיר באר שבע. היא שותפה נהדרת לקהילה, להייטק, וגם ליחסים בין הערבים ליהודים, היא גשר, אבל אם היא מאפשרת שדברים כאלה יקרו אצלה אז מישהו צריך לדבר בצורה יותר ברורה. כולנו יודעים מה העונש של חייל שנרדם בשמירה, אבל מה קורה כשמדינה נרדמת בשמירה? אנחנו נרדמים בכל יום וזה יהיה בעוכרנו. זה עושה לא טוב ליהודים בישראל, ולמיעוט הערבי בישראל. אנחנו רוצים לחיות בשקט ובשלווה, ובדו קיום, אבל אנחנו הולכים לקיטוב, ואין הובלה וקבלת החלטות בשום דבר".

"אני מצפה מהאוניברסיטה שתדע לבוא בדין ודברים עם הסטודנטים שלה ולהסביר להם. זה שונה מאשר לאשר להם ומקצה להם מתחם בשעה שמשפחות שכולות מביטות מהצד, ושאלות שאלות וכואבות וכולנו לא מבינים מה קורה פה. לגביי גינוי הבדואים בנגב נכון, היה גינוי כמעט מקיר לקיר, אבל האם אנחנו צריכים למחוא כפיים לדבר כזה מובן מאליו? זה דבר שחייב להיעשות כמו שאנחנו מגנים כל אירוע של אלימות ומסתייגים בצורה חריפה מכל אירוע של גזענות", הוסיף.

"יחד עם זאת אנחנו ממשיכים בהידברות כי רובה המכריע של האוכלוסייה הבדואית היא שפויה ורוצה לקחת חלק במדינת ישראל. יחד עם זאת יש לפתוח את העיניים כי יש לא מיעוט וגם לא קומץ שלא מכיר במדינת ישראל, ומתריס נגדה ועושה דברים לא טובים בעוד המדינה לא פועלת בנחישות. את זה אני כואב ואני קורא למדינה להתעורר", סיכם.