חג שבועות עמוס בנתב"ג: רשות שדות התעופה פרסמה היום (שני) כי בחג הקרוב יעברו בשדה כ-300 אלף נוסעים בטיסות בינלאומיות. כמות הנוסעים העצומה תעבור בנמל מיום רביעי הקרוב ועד ליום ראשון ב-860 טיסות בינלאומיות. מהרשות נמסר כי החג הוא יריית הפתיחה לקיץ עמוס בנתב"ג, במהלכו יעברו כ-4.3 מיליון נוסעים.

על פי הנתונים, בחודש יולי בלבד עברו בנתב"ג כשני מיליון נוסעים, ובחודש אוגוסט יעברו בשדה כ-2.3 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. זאת, על רקע פתיחתו של טרמינל 1 לפעילות בינלאומית. פתיחתו של הטרמינל הישן, מצטרפת לשורת צערים והרחבת תשתיות, כמו הכשרת ה"אוהל" למעבר הנוסעים ותגבור כוח האדם בשדה התעופה. לתשומת לב הנוסעים, דלפקי הרישום לטיסה נפתחים 3 שעות לפני הטיסה. הנוסעים מתבקשים להגיע לא יותר מ 3.5 שעות טרם ההמראה.

נוסעים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
נוסעים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

לאור המחסור בכוח האדם בנתב"ג, הודיעו ברשות שדות התעופה כי עובדים נוספים יתגברו את מגזרי הבידוק הביטחוני לשירות הנוסעים. כמו כן, בטרמינל 1 ייפתח מתחם "הדיוטי פרי וכך גם שאר השירותים משלב הצ'ק אין ועד שלב העלייה למטוס. נוסעים בעלי כבודת יד בלבד, יעלו למטוס מטרמינל 1 בלבד. מהטרמינל הישן, תפעלנה חברות התעופה ראיינאייר, וויז איר, ישראייר, איזי ג'ט, טרנסאוויה, ארקיע, פגאסוס וטוס.

בתוך כך, לרשות ציבור הנוסעים בנתב"ג, קיים מערך החניונים לטווח קצר וארוך וקיימת אפשרות לשלם באמצעות היישומון פנגו. בסמוך לטרמינל 3 קיימים החניונים כרם ופרדס בהם ניתן להחנות לטווח קצר. כמו כן, בנמל גם קיימים חניונים לטווח ארוך - חניון 15, חניון 22, 26 ו-28.