פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא עדכן היום (שלישי) במצב התחלואה בקורונה בישראל, וסיפר כי הגל החמישי של הקורונה ממשיך לדעוך עם מקרים מועטים שמגיעים לאשפוז מדי יום. הוא הסביר כיצד נערכים במשרד לגל התחלואה הבאה וחשף כי נשקלת האפשרות לצאת במבצע חיסונים נוסף לקורונה לקראת החורף המתקרב. הבשורה הגדולה של זרקא הייתה הצפי להפסקת הבידודים למאומתים לקורונה בחודש יוני.

עם זאת, הוא ציין כי "ברור לכולנו שהתחלואה הרבה יותר גדולה ממה שאנחנו רואים בעקבות ביטול חובת הבדיקה". לדבריו, מקדם ההדבקה כבר לא משקף כלום, ובמשרד שוקלים להפסיק לפרסם אותו בשל כך.

קורונה בישראל (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
קורונה בישראל (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

זרקא הוסיף וסיפר כי במשרד פועלים לשמור על שגרת קורונה: "ככל שאין וריאנט אלים בעולם, ואין כרגע, אנחנו נמשיך פחות להפריע לאנשים, לנטר מרחוק". הוא ציין כי "הסיטואציה בצפון קוריאה מטרידה אם יבוא משם וריאנט חדש". 

זרקא הדגיש כי "הנחת העבודה שלנו היא שיהיה גל נוסף. אנחנו משמרים יכולות בימ"חים על מנת להרים את היכולות האלה בתחילתו של הגל הבא. מרכז הידע של אמ"ן יפרד מאיתנו לקראת אמצע יולי. אנחנו מקימים גוף אזרחי שירים משקפת במקום, ובנוסף סיכמנו על חוזה נצור עם פמי לגבי פעילות מחודשת בנתב"ג של הבדיקות במידת הצורך". 

לסיכום סיפר הפרויקטור על ההיערכות לעונה הקרה: "נערכים למחלות חורף עם הופעה משולבת עם הקורונה. אנו שוקלים לצאת בקיץ במבצע חיסון נוסף לקורונה לכלל האוכלוסייה לקראת החורף הקרוב".