"בעיניים שלי" היא תערוכת צילומים ייחודית, פרי עבודתם של תלמידי הקורס לצילום בבית הספר שחף שבמרכז לבריאות הנפש אברבנאל בבת ים, המטופלים במחלקת נוער ב׳. התערוכה מאפשרת לקהל הצצה מרתקת אל עולמם של בני נוער שרובם אינם מתקשרים עם הסביבה ושמתקשים להביע את עצמם בדרכים קונבנציונליות, והיא מתקיימת בשיתוף ובסיוע אגודת הידידים של המרכז לבריאות הנפש אברבנאל - "ידידי נפש אברבנאל".

מחלקת נוער ב׳ היא מחלקה ייחודית ויחידה בארץ של תחלואה כפולה, אשר נותנת מענה לנערות ונערים על הרצף האוטיסטי המתמודדים גם עם בעיות נפשיות והפרעות התנהגות. המטופלים במחלקה עטופים על ידי צוות רפואי, טיפולי, חינוכי וסיעודי, ולכל אחת ואחד מותאמת תוכנית טיפול וחינוך ייחודית. רובם הגדול של בני הנוער במחלקה כמעט שאינם מתקשרים עם הסביבה.

דוגמאות צילומים מהתערוכה (צילום: דוברות אברבנל)
דוגמאות צילומים מהתערוכה (צילום: דוברות אברבנל)

כחלק מכלי הטיפול נחשפים בני הנוער - במסגרת לימודיהם בבית הספר שחף הממוקם באברבנאל - לאומנויות שונות, למשל באמצעות קורס הצילום הייחודי שאותו מעביר הצלם דרור כץ, אוצר התערוכה, אשר מספר: "התהליך שעברו הנערים המאושפזים והצוות כולו היה משמעותי, יצירתי ומרגש.

מטרת התערוכה היא לגרום לצופים להרגיש, להבין, לשאול ולתהות על כוונותיהם של הצלמים, ובעיקר לחשוב על המפגש המרתק בין עולמות פנימיים וחיצוניים. אחד הצלמים שלנו צילם מהאוזן - הצליל שעושה המצלמה בזמן הצילום ריתק אותו, והוא הצמיד את המצלמה לאוזן והסתובב תוך כדי לחיצה על הדק המצלמה, וכך תיעד את סביבתו. התוצאות יצאו מופלאות".

התערוכה מוצגת מהשבוע ועד 15 ביוני בגלריה "טרמינל עיצוב" שברחוב אוהד קינמון 32 בבת ים, בשעות 9:00־17:00. הכניסה היא ללא תשלום.