הרב אורי זוהר הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 86, לאחר שלקה בליבו. קודם לחזרתו בתשובה, בסוף שנות ה-70, היה זוהר אחד מבמאי הקולנוע והבדרנים הבולטים בתולדות ישראל. ברשת ספדו לו.

"חייב לשתות": דרעי שמע על מות חברו אורי זוהר כשהעיד בוועדה לחקר אסון מירון

ראש הממשלה, נפתלי בנט ספד לזוהר: "התעצבתי מאוד לשמוע על פטירתו של הרב אורי זוהר זצ"ל. אורי היה חלק בלתי נפרד מהישראליות על כל גווניה, צבר שורשי וקוצני עם עולם רוח ענק ולב יהודי פועם. גדול במשחק, גדול בתרבות וגדול בתורה. תלמיד חכם שקירב לבבות בדרכי נועם. יהי זכרו ברוך".

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, מסר: "יחד עם כל עם ישראל אני כואב בבוקר זה את הסתלקותו לבית עולמו של האי גברא רבה ידידי האהוב הרב הצדיק  אורי זהר זצ"ל מי שהיווה דמות מופת בדורנו, סלל את הדרך אל שורשי העם ורבים השיב מעוון. זכה לחיות חיים משמעותיים של תורה, בצניעות ובענווה, מתוך דביקות בבורא יתברך. חבל על דאבדין, מי יתן לנו תמורתו".

שרת הפנים איילת שקד צייצה: "לכל אדם בישראל יש את אורי זוהר שלו. אצלי הוא אורי מחבורת לול ואופרה לה מרמור. אורי זוהר שלי הוא גם אורי זוהר שחזר בתשובה, הלך ללמוד בישיבה ומצא שם עולם ומלואו. כאישיות גדולה מהחיים, הוא הכיל ניגודים שונים בשלבים שונים בחייו המלאים. תודה לך על מה שהיית לישראלים רבים. יהי זכרך ברוך".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "עצב רב על מותו של הרב אורי זוהר ז״ל. הרב אורי זוהר היה מגדולי היוצרים בישראל ואבן יסוד בתרבות הישראלית. לאורך השנים היה זוהר ממעצבי הקולנוע הישראלי וסרטיו הפכו לנכסי צאן ברזל אשר נכנסו לכל בית ובית. היו בו שנינות, הומור ויצירתיות יוצאי דופן, ויצירותיו ומורשתו ישארו איתנו. תנחומים למשפחתו, אשתו וילדיו, יהי זכרו ברוך״. 

חבר הכנסת מתן כהנא (ימינה) ספד לו: "'זו אותה המנגינה והמילים אבל הלב הוא רוצה הרבה יותר מספר סיפור אחר וחוזר ואומר שהלכת לי חבר' יהי זכרו של הרב אורי זוהר זצ"ל ברוך".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ספד לזוהר ז"ל: "אורי היה מגדולי היוצרים הישראלים - שחקן, תסריטאי ובמאי שעיצב את עולם הקולנוע שלנו. תרומתו הגדולה לתרבות הישראלית תיזכר לדורות. באופן אישי אני לעולם לא אשכח את הופעותיו בפני חיילי סיירת מטכ״ל בשנות ה-60, כשבידר אותנו יחד עם שייקה אופיר ז״ל ויהורם גאון שיבדל לחיים ארוכים. בישיבה על מזרנים, בהאנגר ביחידה, זכינו להינות מהכישרונות העצומים ביותר שצמחו במדינת ישראל. אורי קרע אותנו מצחוק. אהבנו אותו מאוד. יהי זכרו ברוך".

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני צייץ: "הרב אורי זוהר ז"ל מגדולי מחזירי התשובה בישראל, ובעברו מבכירי עולם התרבות בישראל נפטר בגיל 86 בביתו. בשנת 78 כשנה לפני שהחל בתהליך חזרה בתשובה זכה בפרס ישראל, אך סירב לקבלו. היה ממייסדי היישוב מעלה עמוס ומראשי לב לאחים. יהי זכרו ברוך".

גם חברת הכנסת מאי גולן ספדה לו, וצייצה: "תמיד היה נדמה לי שהרב אורי זוהר זצ״ל יחיה איתנו לנצח. השנינות, החדות, הכריזמה והמהפך שביצע בחייו האישיים הפכו אותו לכל כך מיוחד. כל כך יהודי וישראלי. המורשת שהשאיר לנו משני העולמות השונים בהם חי יישארו איתנו לעד. שולחת תנחומים וחיזוקים למשפחתו. נוח על משכבך בשלום איש יקר ואהוב".

חה"כ אתי עטיה כתבה: "ברוך דין אמת. התעצבתי מאוד לשמוע על פטירת הרב אורי זוהר ז"ל. הוא היה דמות למופת בכל תחנות חייו, איש אציל משכמו ומעלה, תלמיד חכם שקירב לבבות וחיזק את היהדות בדרכי נועם. יהי זכרו ברוך".

גם הזמר אביב גפן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אורי זוהר היה ארכיטקט של הומור ושפה, נפש מורכבת ומיוסרת, תנוח על משכבך בשלום ושלווה".