יום איכות הסביבה, שצוין בעולם וחל אצלנו השנה במהלך חג השבועות, היה הזדמנות מצוינת לבדוק את הנכונות של חברות במגזר הפרטי לרתום את עובדיהן להתנדבות למען הסביבה.

ואכן, נתוני פלטפורמת Helpi להתנדבות חברות ועסקים מצביעים על עלייה משמעותית בחברות שמבקשות להתנדב בקטגוריית הסביבה, הכוללת אפשרויות התנדבות כגון ניקיון חופים ויערות, קטיף ירקות והצלת מזון, תרומת מוצרים יד שנייה ועוד. השנה התנדבו בקטגוריות הסביבתיות 24 חברות עסקיות שונות, ובהן חברת חוצה ישראל אשר עובדיה קיימו יריד החלפת מוצרי יד שנייה, שבחלקם נתרמו למען פליטים מאוקראינה. יש גם לציין את חברת וקסמן גוברין גבע, שעובדיה התנדבו בניקיון חוף הים ושמורות טבע, ואת חברת האבטחה אימפרבה, אשר עובדיה התנדבו בקטיף תוצרת חקלאית למען משפחות במצוקה כלכלית.

בהשוואה שערכו ב־Helpi בחודשים הראשונים של השנה לעומת אותה תקופה ב־2021, התברר כי נרשמה עלייה של כ־1,000% בהתנדבויות בקטיף ירקות למען משפחות המצוקה והצלת מזון. כמו כן, נרשמה עלייה של 200% בהתנדבות בניקיון חופים ויערות.

לדברי דנה כהן, מנכ"לית Helpi: "אף על פי שמדובר בתחומי התנדבות המאפיינים יותר את חודשי האביב והקיץ, ולרוב הפעילות בתחומים אלה מתחילה בחודש אפריל - הצמיחה בהתנדבות בקטגוריות המוגדרות סביבתיות מדברת בשם עצמה. אנו רואים שתי מגמות מעניינות.החברות אינן מחכות ליום סמלי כזה או אחר כדי להתנדב, ופונות לבקש התנדבויות בתחום גם בימים יותר קרים ופחות נוחים מבחינת מזג האויר, ומגמה נוספת - המודעות הגדולה לחשיבות פעילות למען הסביבה והטבע. המודעות, שצוברת תאוצה בשיח הציבורי והתקשורתי, מחלחלת גם לסמנכ"לי משאבי אנוש ומנהלי האחריות התאגידית בחברות, שמגדילים את נתח ההתנדבות שלהם ומפנים אותו לכיוון הסביבתי".