הביטוח הלאומי במסגרת קרן מפעלים מיוחדים וארגון פתחון לב משיקים בשיתוף היזם החברתי ארז פרלמוטר שירות חדש ללא עלות ששמו "זכות בקלות", הנועד לסייע במימוש זכויות כלכליות וחברתיות.

השירות פועל באמצעות אתר אינטרנט ייעודי ומוקד שיחות לקבלת פניות, כאשר כל פנייה נענית באופן ראשוני עד 72 שעות מקבלתה.
"זכות בקלות" מיועד לכלל אזרחי ישראל וניתן בתחומים העוסקים בדיני תעסוקה והוצאה לפועל. מערכת ממוחשבת ומיוחדת מנתבת את הפניות שמתקבלות ומעבירה אותן לנציגי השירות, שהם מומחים מסייעים שמלווים את הפונים לאורך כל התהליך עד להשלמתו.

הסיוע הוא במקרי הצורך בעורכי דין לדיני עבודה, במומחים למיצוי זכויות ממרכזי הסיוע של פתחון לב ונציגים של שי"ל (שירות ייעוץ לאזרח של משרד הרווחה) ברחבי הארץ. כמו כן, במקרים ייחודיים יינתנו שירותי ייצוג משפטי באמצעות עורכי הדין מתוכנית "שכר מצווה" של לשכת עורכי הדין, השותפה גם כן לתוכנית עם עמותת פתחון לב.

מנכ"ל פתחון לב אלי כהן אמר ל"מעריב": "חזונו של הפרויקט הוא לספק שירות שיאפשר הגדלה משמעותית בשיעור מיצוי הזכויות בקרב תושבי ישראל, בדגש על אוכלוסיות הסובלות מתת־מיצוי זכויות.

"סוגיית תת־מיצוי הזכויות בישראל פוגעת בעיקר באוכלוסיות המוחלשות, ואני משוכנע כי הפרויקט יוכל לספק מענה הולם שלא ניתן עד היום. אני מודה לקרן הביטוח הלאומי שבתום תהליך מקצועי מעמיק בחרה לסייע בפיתוח התוכנית ולכלל השותפים שלנו".