המכללה האקדמית להכשרת מורים בסכנין, הקימה מרכז חדש לתמיכה במורים במגזר הערבי במטרה לקדם את החינוך במגזר. כך חשף היום (שני) ד"ר וליד דלאשה ראש היחידה לכניסה להוראה במכללה האקדמית סכנין, במהלך יום עיון של פרויקט פרומנטורס שנערך בסכנין.

במסגרת המרכז החדש המונה צוות של פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, אנשי ניהול וחינוך מוכשרים כיום 150 חונכים, אשר בקרוב יחלו לפעול במסגרת בתי הספר במגזר הערבי וילוו מורים וצוותי הנהלה.

ד"ר דלאשה אמר עוד: "אנחנו מנסים לשנות את התרבות הארגונית של בתי הספר במגזר הערבי, שהיא הרבה יותר שמרנית מזו הנהוגה בבתי הספר היהודים בישראל. המטרה שלנו היא להפוך את המנטורים לחלק מהמערכת החינוכית שילוו את המורה המתחיל ויבטיחו את הצלחתו, אך גם יסייעו לצוותי ההנהלה של בתי הספר לבצע שינויים והתאמות לקדמה שמוטמעת במערכת החינוך".

"המשימה שמצפה למנטורים בבתי הספר הערביים היא קשה פי כמה מזו שמצפה להם בבתי הספר היהודיים. בתי הספר במגזר הערבי סובלים משמרנות יתר של צוותי הניהול אשר אינם פתוחים מספיק לחדשנות ולשינויים שחלו במערכת החינוך", ציין.

לדבריו, מערכת החינוך היא אותה מערכת חינוך, "ספרי הלימוד והחומר הנלמד דומה בכל מערכת החינוך, אך בכל זאת יש פערים מנטליים שאנו צריכים לגשר עליהם במערכת החינוך במגזר הערבי, כדי להבטיח הצלחה".