פתיחת אירועי המכביה ביום שלישי הקרוב מעמידה אתגר משמעותי בפני היערכות המשטרה, זאת עם הגעתו הצפויה של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, לביקור בישראל יום לאחר מכן. 10,000 ספורטאים ו-20,000 מלווים שיגיעו לתחילת המכבייה, יחד עם חסימות הכבישים המתוכננות בעקבות ביקורו של הנשיא, צפויים ליצור עומסים כבדים באזורי המרכז וירושלים.

אלפי שוטרים ומתנדבים יפרסו כדי לאבטח את אירועי המכביה ומקומות הבילוי. הנשיא ביידן צפוי אף לקחת חלק באירוע הפתיחה של המכביה באיצטדיון טדי, שיתקיים ביום חמישי. במשטרה נעשית היערכות מיוחדת לקראת ההתמודדות המשולבת עם ביקור הנשיא והמוני האנשים שיגיעו בעקבות אירועי המכביה.

רונן הקדוש, רמ"ח שיטור מיוחד שמונה למנהל מנהלת פרויקט המכביה, התייחס להיערכות המשטרה לקראת תחילת האירועים השבוע: "האירועים נעים על הספקטרום משמירה על הסדר והאבטחה למניעת אירועי פח"ע. אנחנו זוכרים את אירועי מינכן ואירועים נוספים שלוו בפיגועי טרור. במכבייה ישנם אירועים גדולים וגדולים פחות ואנחנו מנתחים כל אירוע כדי לשמור על שלום הציבור וניהול האירועים. כל זאת תוך שמירה על הסדרת התנועה".

המכביה צפויה להסתיים ב-26 ביולי, ומחנות האימונים לקראתה כבר החלו. האירועים צפויים להתפרס על חלקים נרחבים בישראל, כאשר בנוסף לאזור תל אביב וירושלים, גם באזור חוף פולג שבנתניה צפויים להתקיים אירועי ספורט ומופעים.