"קרן מנומדין" יחד עם כמה מחוקרי הרווחה הבכירים בישראל, הגישו (שני) לשר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן (יש עתיד), את התוכנית הלאומית לשינוי מערכת הרווחה בישראל, "הזכות לרווחה טובה". מדובר ברפורמה ארוכת טווח במערכת שירותי הרווחה שגיבשו פרופ׳ ג׳וני גל ושביט מדהלה ובבסיסה הפחתת עומס הטיפול בתיקים לעובד סוציאלי, עיגון סל שירותים בחוק לאזרחים הוותיקים, הוספת יעד ממשלתי מדיד למיגור העוני והקמת ועדה בין-משרדית לטיפול בעוני, הסדרת הפיקוח וחשיבה מחדש על הפרטת שירותי הרווחה בישראל.

בנוסף, הרחבת תכניות התעסוקה של משרד הרווחה למשפחות וליחידים, ייסוד תפקיד של עוסי״ת קהילתית משפחתית, שתהווה גורם מחבר בין המשפחה לקהילה ולשירותי הרווחה ואף פיתוח כלי אינטרנט רב מימדי שתפקידו אפיון הצרכים של כל משפחה, רפורמה מהותית בשיטת תקצוב שירותי הרווחה וחלוקת האחריות התקציבית בין משרד הרווחה והרשויות המקומיות.

במשרד הרווחה התאמצו מאד להציג תכנון ארוך טווח של הטמעת התכנית באסטרטגיה של המשרד אך עם זאת, בשל ממשלת המעבר והקדמת הבחירות לכנסת בפעם החמישית הרצופה, מימושה המלא של התכנית ותקצובה תלוי לחלוטין בממשלה הבאה ובתקציב המדינה הבא. השר כהן הדגיש במענה לשאלת מעריב במסיבת עיתונאים בה הוצגה התכנית: "יעדי המשך מימוש התכנית ותקצובה בהם כבר התחלנו, יהיו מוכנים לממשלה הבאה בין אם אנחנו נמשיך או מישהו אחר. אני מתכוון לעשות הכל כדי שאנחנו נמשיך".

השר כהן הוסיף: "חלק ניכר מההמלצות הן כבר חלק ממדיניות המשרד בשנה האחרונה ובראשן חוק זכויות רווחה לאנשים עם מוגבלות והמעבר לסיוע באמצעות תקציבים גמישים במחלקות לשירותים חברתיים. את יתר ההמלצות בכוונתנו לשלב בתכניות העבודה של המשרד לשנים הקרובות. אם רוצים להגיע לרמת הרווחה המקובלת במדינות שנמצאות בראש הטבלה, עלינו להגדיל באופן שיטתי את תקציב כל השירותים החברתיים".

הפרויקט "הזכות לרווחה טובה" הוא יוזמה של  קרן מנומדין, קרן אימפקט שייסד חיים טייב, אשר פועלת לקידום חוסן חברתי בקרב אוכלוסיות מגוונות, בהובלת ד"ר מירב גלילי. טייב, נשיא ומייסד קרן מנומדין, הדגיש: "מדובר בתוכנית מקיפה ראשונה מזה כחמישים שנים הכוללת מתווה לרפורמה ארוכת טווח במערכת שירותי הרווחה בישראל.

"זקנים, נוער בסיכון ועובדים סוציאליים לא יכולים להיות בני ערובה של מערכות בחירות - פעם ראשונה ששמים מפת דרכים מוסדרת ולא טלאי על טלאי". החוקרים פרופ׳ ג׳וני גל ושביט מדהלה, שגיבשו רת התכנית אמרו: "באמצעות הרחבה ניכרת של משאבים ואימוץ רעיונות מתקדמים בתחומי הרווחה השונים, אנחנו רוצים להבטיח כי כל אזרח הזקוק לסיוע להתמודד עם מצוקותיו, יזכה לכך".