מיקרוסופט ישראל, בשיתוף עם מכללת סלע, קופת חולים מאוחדת ועמותת נט"ל, השיקו לראשונה מסלול הכשרה טכנולוגי ייחודי לחיילים משוחררים המתמודדים עם פוסט־טראומה בעקבות שירותם הצבאי. המסלול נמשך כארבעה חודשים ומלוות אותו קופת חולים מאוחדת, שמעניקה תמיכה של עובדים סוציאליים בתקופת ההכשרה, ועמותת נט"ל, שמספקת הדרכה מקצועית בנושא טראומה ואימון תעסוקתי למשתתפים.

מטרת התוכנית, שהמשתתפים בה לא נדרשים לשלם עבורה, היא לאפשר לאותם חיילים להשתלב בשוק ההייטק. כל הקורסים הותאמו למצבם הייחודי של המשתתפים, ובמסגרתם הם למדו קורסי ליבה בתחום הענן ואבטחת המידע, כולל הקניית ידע תיאורטי ותרגול מעשי דרך פרויקטים. לאחר הלימודים המשתתפים יזכו לסיוע ולתמיכה בהשמה מקצועית לתפקידים טכנולוגיים.

ניר אלפנדרי, סמנכ"ל מיקרוסופט ישראל לדאטה סנטר וענן, מספר: "מדובר בפרויקט חשוב, הנוגע בליבה של החברה הישראלית – החיילים שלנו. מיקרוסופט ישראל רואה ערך עליון בסיוע לחיילים קרביים משוחררים, ובמיוחד לכאלה המתמודדים עם פוסט־טראומה, לעשות את המעבר החלק והנכון עבורם ולהשתלב בתעשיית ההייטק. ללוחמים יש סט ערכים ויכולות אדיר, שאותו הם יכולים לתרום לכל חברה שתזכה בשירותם".

מנכ"לית נט"ל אפרת שפרוט מוסיפה: "רוב האתגרים התעסוקתיים של אותם מתמודדים שקופים לחברה הישראלית. נט"ל פיתחה בשנה האחרונה מודל חדשני לליווי תעסוקתי ממוקד טראומה, ואנחנו גאים לשלב אותו במערך הליווי המקצועי של מאוחדת למשתתפים". סמנכ"ל משאבי אנוש במאוחדת דרור דין: "לעובדים הסוציאליים המסורים של מאוחדת יש ניסיון רב בליווי אוכלוסיות המתמודדות עם פוסט־טראומה. זה המעט שאנחנו יכולים לעשות עבור החיילים ששילמו מחיר כבד".