המתיחות נמשכת: אלפים השתתפו הלילה (בין רביעי לחמישי) במבצע הקמת מאחזים חדשים בשטחי יהודה ושומרון, אותו הובילה תנועת ההתיישבות "נחלה". "התכנית המקורית היתה לעלות לשלוש נקודות לשלב הראשון של המהלך. תודות להתלהבות הגדולה של המשפחות והצעירים נוספו מספר נקודות", מסרה התנועה הבוקר. 

עוד צויין כי בשומרון עלו לשלוש נקודות - בברוכין סמוך לכביש 5, נקודה נסופת סמוך לרבבה, ומעלה יונתן על שם יוני נתניהו בין ברקן לרבבה. בבניימין הגיעו לשתי נקודות נוספת - במזרח בנימין עלו ליכיש ציון, ובמערב בנימין עלה גרעין גופנה. וכן בקרית ארבע עלו לשתי נקודות, כאשר בגבעת נתנאל נמצאים כ-700 בני נוער ו-55 משפחות.

בתגובה לדברים, מסרה זהבה גלאון, המועמדת לראשות מרצ, כי "חבורת עבריינים ופורעי חוק מנסים לגרור את מדינת ישראל לעוד סבבי אלימות, שפיכות דמים ומלחמה. על כוחות הביטחון לפנות את כולם, עד אחרוני הפורעים. סמוטריץ ובן גביר מבצעים ניסיונות המרדה והם צריכים לעמוד לדין, יש חוק במדינת ישראל והגיעה השעה שמערכות אכיפת החוק יחלו לפעול נגד עבריינים - גם אם הם חברי כנסת".

הקמת מאחזים ביהודה ושומרון (צילום: דוברות נחלה תנועה להתישבות)
הקמת מאחזים ביהודה ושומרון (צילום: דוברות נחלה תנועה להתישבות)

"אני קוראת היום למצביעי השמאל לראות מה יקרה אם לביבי יהיו שישים ואחת: סמוטריץ ובן גביר יהיו שרי הביטחון והמשפטים. את הבחירות האלה חייבים וחייבות לנצח", הוסיפה. 

מתנועת שלום עכשיו, נמסר: "למרות התחייבויות הדרג המדיני, והצהרות גורמי הביטחון, המדינה שוב מתכופפת בפני פושעי המאחזים. במקום לפנות מהשטח את אחרון העבריינים ולעצור את המארגנים, מאפשרים למתנחלים להיאחז במקומות שהצהירו מראש שיהיו ה 'אביתר' הבא. העובדה כי המבצע העברייני נמשך היא תעודת עניות לשלטון החוק בישראל, המעבירה מסר ברור שהעבריינות משתלמת. אנו קוראים לראש הממשלה, יאיר לפיד, לעצור את הטירוף ולהורות על פינוי מיידי של כל מי שמנסה להיאחז בשטח".