אמנם לשיבושים בתחבורה הציבורית קיימת השלכה עקיפה על רוב האזרחים במדינה, אך הנפגעים העיקריים הם כמובן המשתמשים בתחבורה הציבורית על בסיס קבוע, וביניהם אלו שאין ברשותם אופציות אחרות - אנשים עם מוגבלות.
המענה לנוסעים בתחבורה ציבורית בשבוע ההשבתה הוא מערך אוטובוסים ושאטלים מתוגבר, ובגרסה הנגישה – מוניות נגישות, המיועדות לנוסעים עם מוגבלות שזקוקים לכך בתיאום מראש.
"במידה ומגיעים לאותה תחנה שני אנשים או יותר שזקוקים לתחבורה הנגישה, אדם אחד יעלה והאחרים ייאלצו לחכות בתחנה שהמונית תעשה את הנסיעה וחזרה", משתף נתנאל בבעייתיות, ומתאר שנסיעה מנתניה לחיפה עלולה לקחת מעל ל-3 שעות במצב הנוכחי.
לדבריו, אין פרוטוקול מסודר שקובע אלטרנטיבה ראויה עבור הנוסעים במקרים כאלו. "אין מענה לאנשים עם מוגבלות, לא רק עם כיסאות גלגלים – גם אנשים עם עיוורון או לקות ראייה, אוטיסטים, או אנשים הסובלים ממחלות שקופות – שלא יכולים להתנייד בעומסים הכבדים האלו".
נתנאל ולינק 20, תנועה חברתית גלובלית הפועלת לקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות בחברה, פועלים בשנים האחרונות לקידום תחבורה ציבורית נגישה עבור אלו שקולם לא תמיד נשמע, "אף אחד כבר לא מדבר איתנו, זה הזמן לשינוי", מסכם נתנאל.