ארגון עובדי בנק הפועלים הודיע היום (שלישי) כי ינקוט בצעדי מחאה נגד רצף מקרי האלימות והעומסים איתם מתמודדים עובדי הבנק. מנתוני הרשמיים של הבנק עולה כי במחצית השנה הראשונה של 2022, אירעו כ־470 מקרי אלימות (מילולית ופיזית), כאשר רק בחודש יוני החולף נרשמו כ־95 מקרי אלימות נגד עובדי הבנק.

במסגרת המחאה, כל סניפי הבנק וכן מרכזי הייעוץ והמוקד הטלפוני יהיו סגורים מחר עד השעה 11:00 לקבלת קהל ולמענה טלפוני. צעדי המחאה באים בהמשך לפניות מטעם ארגון העובדים להנהלת הבנק לטיפול בתופעה, ובעקבות טענתם כי ההנהלה החליטה להימנע מלנקוט בפעולה בנושא זה. 

רוני גרפונקל, יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים: "התרענו ללא הרף בפני הנהלת הבנק, כי הקיצוצים שהיא מבצעת בכוח האדם גורמים לעומסים חמורים ומשפיעים באופן ישיר גם על מקרי אלימות נגד הבנקאים, שעושים את המיטב בתנאים המאתגרים. לצערנו, תרחיש זה מתממש ומידי יום עובדי הסניפים ונותני השירות מתמודדים עם יחס מזלזל ומשפיל ומקרי אלימות. מקרים אלה חייבים להיפסק ועל הנהלת הבנק לשים את ביטחון העובדים בראש סדר העדיפויות שלה".

כמו כן, זוהי צפויה להיות שביתה נוספת שתתקיים בשל אלימות נגד עובדים במוסד ציבורי, לאחר שלפני חודשיים ההסתדרות הרפואית הודיעה על שביתה של 24 שעות בשל גל האלימות הנורא נגד רופאים ואחיות.