ההכרעה נדחתה: בג"צ הודיע היום (חמישי) על החלטתו בדבר העתירה כנגד רפורמת הסלולר אותה מוביל שר התקשורת, יועז הנדל. על פי ההחלטה ההכרעה בעניין תידחה לפחות לחודשים ינואר-פברואר 2023. מדובר באכזבה להנדל, שניסה לקדם את הרפורמה, על אף מאבקם החריף של החרדים בו.

יועז הנדל בוועידת לונדון. צילום: הג'רוזלם פוסט

הרפורמה אותה ניסה שר התקשורת לקדם, הייתה עתידה לפרק את המונופול השולט בשוק הסלולר הכשר, להקל על מעבר בין חברות, לאפשר מגוון תוכניות לסינון תכנים בסלולר ולהוזיל את מחירי המכשירים הכשרים. בתגובה לנסיונו של הנדל, תקף אותו יו"ר יהדות התורה, משה גפני: "שר התקשורת יועז הנדל מנסה לפגוע באורח החיים של הציבור החרדי. התקשרתי שעתיים לפני הפרסום היום שקבוצת רבנים רוצה לדבר איתו - הוא סרב להיפגש עימם אלא רק איתי. אני לא מעונין להיפגש איתו".

עוד הוא הוסיף כי "האיש פוחלץ, מושחת ביסודו, אסור שיהיה איש כמוהו שר בממשלה. האיש יהיר ומושחת גם בעבר שנפגש עם רבנים אפילו כיפה לא טרח להשים על ראשו. גדולי ישראל מחליטים אם יהיו הפגנות, האפשרות עלתה בפני גדולי ישראל ולא ירדה מהפרק".

בתגובה למתקפות מצד החרדים, מסר בעבר הנדל: "תפקידו של שר בממשלה הוא לקבל החלטות, גם כשיש כאלה שמתנגדים לכך. טובת המדינה ולא טובת קבוצת כוח או מגזר. אנחנו מתקנים היום עוולה צרכנית שפגעה בכחצי מיליון לקוחות בציבור החרדי ומעבירים את הכח מהעסקנים - לצרכנים. החלטתי להסדיר את שוק הסלולר הכשר עבור הציבור החרדי, לאפשר לו חופש בחירה ולייצר תחרות נוספת שתוזיל את המחירים ואת שיפור השירות".