אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM והתייחס לסיומו של מבצע "עלות השחר" עם כניסתה לתוקף של הפסקת האש.

לאחר שהושגה הפסקת אש: ביידן חשף את המדינות שסייעו בהשגת ההסכם

מתחילים להסיר הגבלות: צה"ל מסכם את המבצע ונערך לחזרה לשגרה

בפתח השיחה, נשאל דוידי האם מדובר בניצחון, והשיב כי התושבים הם אלו שניצחו. "כמה דברים הוכחו, קודם כל מדינת ישראל יודעת לחסל את אויביה ויודעת לפגוע במחבלים, ואני חושב שהמדינה או הממשלה צריכה לאמץ את זה כמדיניות ולא לחזור לאותה הפרדה שהייתה לפני שבוע ולפני שבועיים, שביהודה ושומרון מחסלים מחבלים ובעזה לא".  

בהמשך, התייחס לטענת הימין לפיה רק ראש האופוזיציה בנימין נתניהו יכול לנהל מערכות כאלו, ואמר: "כל ראש ממשלה מימין, משמאל ומהמרכז שינקוט עמדה של יוזמה מול מחבלים שרוצים לפגע בנו, אני אגיד לו כל הכבוד. ראש ממשלה שיכניס אותנו לסגרים ויכניס אותנו למציאות של הגבלה בחיים שלנו, בזמן שכל אזרחי מדינת ישראל חיים כרגיל, אני אגיד את הביקורת שלי".  

"אני זוכר את ראש הממשלה כשר האוצר בממשלת נתניהו, וכל שנה או שנתיים ישנן דמויות אחרות שאת כולן אנחנו מכבדים ואנחנו מבקשים דבר אחד – 'תנו לנו לחיות בצורה רגילה כמו כל אזרחי מדינת ישראל ותפגעו באויבים שלנו'", הוסיף. 

על פיצוי ישובי העוטף, העריך: "שר האוצר נמצא פה היום, אני מקווה שהוא יגיד את הדברים בצורה ברורה עם נייר מסודר שבאמת ירגיע את אותם התושבים שבאמת נפגעו בשלושה ימים האלו".  

בנוסף, התייחס ראש העיר שדרות לשיטת הפעילות של הממשלה הנוכחית: "ראשי הארגונים של חמאס וג'יהאד מתנהגים כמו חיות אדם ודורשים שנתנהג איתם בצורה אחרת, אני חושב שצריך לבקש ולדרוש את הדברים מצד שני. עקרונית, אני לא נגד פתיחות כלכלית. אני חושב שהיה נכון גם לפתוח אזור תעשייה שהם יעבדו שם, הם לא חייבים להיכנס לארץ. אני בעד לשחרר כלכלית".  

אלון דוידי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אלון דוידי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"אני חושב שצריך לתת בראש, צריך לתת הרבה יותר בראש, אבל צריך לחשוב באמת איך מפתחים את הכלכלה ודואגים לכך שבסוף נצא מהמעגל הזה", המשיך. 

בסיום דבריו, התייחס לשיחה שערכו אמש ראשי הרשויות בדרום עם ראש הממשלה יאיר לפיד: "אהבה ושיח יש עם כולם, בוודאי שגם עם ראש הממשלה. אני חושב שבסך הכול, המבצע הזה התנהל בצורה נכונה".

"היה שיח שאני חושב שהיה בסדר גמור. יש לו צוות מצוין, שמעו את כל הטענות גם ברמה האזרחית והכלכלית. בתפיסותיי, אני רואה את תפקידי בדאגה לכך, שלעולם מדינת ישראל לא תשכח שמדובר פה בתושבים שעומדים בחזית וצריך לדאוג לכך שבאמת יהיה להם את החופש המירבי ואת החיים הנורמליים, כפי שיש לכל אזרח במדינת ישראל, ואני מאמין באמונה שלמה שמחבלים צריך לחסל ותשתיות טרור צריך לנטרל", סיכם.  

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM