כמדי שנה, רשות חסות הנוער במשרד הרווחה והביטחון החברתי קיימה גם הקיץ אירוע מוזיקה ייחודי לבני נוער בסיכון. הנערים והנערות השתתפו בשבוע שעבר באירוע "פסטינוער", והתמודדו על המקום הראשון בתחרות שירה ויצירה. האירוע התקיים בבית שאן והשתתפו בו כ־800 בני נוער, הצוותים המלווים אותם ובני משפחותיהם, כשבני הנוער שרו את השירים שכתבו והלחינו.

כשהיה בן 16 גדל שלומי לוי בבית שמש והיה מוכר לשירותי הרווחה. לאחר שנשר ממסגרות החינוך השונות, הועבר באמצעות צו בית משפט לעמותת נירים של רשות חסות הנוער במשרד הרווחה, המפעילה תוכנית טיפולית אתגרית עבור בני נוער שנשרו ממסגרות חינוך. כשהגיע לנירים התחיל שלומי לצרוך סמים ואלכוהול והרבה לעבור על החוק. הוא הועבר למרכז הגמילה מלכישוע, ושם עבר תהליך גמילה אינטנסיבי שערך שלושה חודשים והחזיר אותו למוטב, אבל התמכר מחדש לסמים ולאלכוהול. לאחר שנעצר על ידי המשטרה, עמד שלומי בצומת דרכים שבה החליט לקחת את חייו בידיים וחזר למרכז גמילה לטיפול בהתמכרויות, הפעם למשך שנה וחצי.

"הבנתי שאני רוצה לחיות חיים רגילים. החלטתי לקחת את עצמי בידיים ולעשות הכל בשביל לצאת מהמצב שאני נמצא בו. אחרי הגמילה חזרתי לנירים וגיליתי את המוזיקה. התחלתי לנגן, לשיר, לכתוב ולהלחין. החשיפה לעולם המוזיקה נתנה לי בפעם הראשונה במה לעולם, להראות מי אני ולגלות את היכולות המיוחדות שיש בי", מספר שלומי.

"בקיץ הראשון אחרי מרכז הגמילה הופעתי ב'פסטינוער' של 2010". הוא כתב שיר עם קבוצתו, הלחין וביצע אותו מול הקהל וזכה במקום הראשון. "המוזיקה עזרה לי להבין מי אני, למצוא את הדרך שלי בחיים ולהבין מה אני רוצה לעשות", אומר שלומי, שהשנה הנחה לראשונה את אירוע "פסטינוער" של רשות חסות הנוער.

"זאת סגירת מעגל בשבילי, כנער שהיה בעייתי, לחזור למקום שהציל את החיים שלי. התרגשתי מאוד לראות את הנערים ולהבין שאני הייתי לפני כמה שנים במקום שהם נמצאים בו היום", הוא מסכם.