ראש הממשלה יאיר לפיד ביקר היום (שלישי) במכללה הלאומית לשוטרים ופרס את משנתו לשדרוג המשטרה, תוך שהוא משחרר הצהרה: "אנחנו הולכים להציב את הביטחון האישי של אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי".

מנכ"ל "אביר מודיעין וביטחון": "הפשע ביישובים הערבים זולג, המדינה מאבדת שליטה"

למען הביטחון האישי: יש לקבוע תקנות זמניות לשעת חירום נגד העבריינים | עו"ד אהוד פלג

לפיד דיבר על תוספת של 5,000 שוטרים בתוכנית רב-שנתית, 26 פלוגות מג"ב במילואים, 30 אלף מתנדבים למשמר הישראלי ו-450 ניידות תנועה למאבק בתאונות הדרכים במסגרת תוכנית חירום לאומית למלחמה בתאונות הדרכים. עוד הוסיף ראש הממשלה כי במסגרת השיטור העירוני, מתוך 257 רשויות שיש בישראל, יש היום יחידות שיטור עירוני רק ב-75 ישובים. "אנחנו צריכים להרחיב את השיטור העירוני לכל ישוב במדינת ישראל, ובמיוחד בחברה הערבית", אמר. 

לפיד, התייחס לאיום הרובץ בפתחה של מדינת ישראל וציין "כמו שהחזרנו את ההרתעה מול עזה, נחזיר את ההרתעה מול כנופיות הפשע, מול האלימות ברחובות, מול האלימות במשפחה, מול השחיתות השלטונית". 

לסיכום ציין ראש הממשלה: "במשך שנים מערכת אכיפת החוק הוזנחה, הורעבה, היתה תחת התקפה, לא קיבלה את הכלים שהיא זקוקה להם כדי להפוך את ישראל למדינה בטוחה לאזרחיה. הגיע הזמן לשינוי בסדר העדיפויות שלנו. אנחנו הולכים להציב את הביטחון האישי של אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי. 

יאיר לפיד (צילום: אלעד גוטמן)
יאיר לפיד (צילום: אלעד גוטמן)

הממשלה נתנה בשנה האחרונה 1,400 תקנים חדשים. הכי הרבה תקנים שהמשטרה קיבלה בשנה אחת על פני כל העשור האחרון, אבל זה לא מספיק. הממשלה חתומה גם על ההתעצמות הגדולה ביותר בהיסטוריה של מג"ב בשנה אחת, אבל גם זה לא מספיק. אנחנו נשים על השולחן תוכנית רב-שנתית להתעצמות קבועה.

נדרש להשקיע בשוטרים הצעירים – בסיירים, בחוקרים, בבלשים, בלוחמי מג"ב. לשפר את התנאים, לשפר את המשכורות. זה לא מספיק להוסיף תקנים, צריך לוודא שאנשים איכותיים ומצויינים יבואו לאייש אותו".