שרשרת אירועים בעייתים: מספר ממצאים חריגים התגלו במוצרי סנפרוסט בעת האחרונה, כאשר ביניהם ראש של נחש בשעועית ירוקה קפואה, חצי עכבר בשעועית ירוקה עדינה ואף שבלול בשקית אפונה ששיווקה החברה. ארתורו גייפמן, טכנולוג מזון ומדעי המזון BSC ומומחה בניהול פרויקטים לפיתוח מוצרים, שוחח על כך הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. 

רמי לוי על סערת הנחש והעכבר בסנפרוסט: "הכול גדל באדמה, זה יכול לקרות"

בפתח דבריו, הסביר כיצד אירועים כאלו קורים: "כל הירקות שמגיעים למפעל עוברים הרבה מאוד תחנות. אני יכול להגיד לכם מתוך ידיעה שתנובה השקיעו מיליונים, ולסנפרוסט יש את אחד המפעלים הכי מתקדמים בעולם מבחינת מערך, יש להם ממיינות אופטיות, והם עושים חיתוכים, אחרי זה זה עובר שטיפה וחיטוי ועוד פעם מיונים, ולפני שזה עובר אריזה יש גלאי מתכות".

"זה הכול מערכות אופטיות מהמתקדמות בעולם, עכשיו בואו ניכנס לפרופורציה, דיברנו על מאות אלפי טונות, כמה מקרים כאלה קורים בשנה? אלה מקרים בודדים", הוסיף.

כשנשאל על כך שמדובר ברצף חריג של אירועים, השיב: "בחברה מתוקנת, ותנובה היא חברה ענקית, אחרי שקורה דבר כזה, עושים תחקיר, ואחרי שעושים תחקיר ומוצאים איפה הייתה התקלה, אמורים לעשות פעולה מתקנת כדי שזה לא יקרה עוד פעם, ואני מאוד מקווה שהם יפרסמו בציבור מה מצאו".

"אין עולם מושלם, יכולות להיות תקלות במכונות, יכולות להיות תקלות אנוש. אני חושב שגם אנחנו כציבור, כצרכנים, אנחנו גם צריכים לקחת אחריות על כל מה שאנחנו מכניסים אלינו הביתה. כשאנחנו הולכים לסופר לקנות ירקות, אז אנחנו לא ישר מהמדף שמים את זה על הצלחת, אנחנו שוטפים את זה, בודקים שאין שם כל מיני דברים שאנחנו לא רוצים שהמשפחה שלנו תאכל", הוסיף. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM