האגודה הישראלית לציות, אכיפה מנהלית וביקורת, הגוף שהוקם כדי להוות איגוד מקצועי לקציני ציות, חתמה לאחרונה על הסכם הצטרפות לאיגוד הציות הבינלאומי (ICA).

על פי הסכם, איגוד הציות הבינלאומי (ICA) - שהינו הגוף המקצועי הגדול בעולם בתחומי הציות, הרגולציה והפשיעה הפיננסית, שהסמיך מאז שנת 2001 למעלה מ-160,000 קציני ציות ביותר מ-100 מדינות - יפעל בישראל באמצעות האגודה. מייד לאחר החגים ייפתח קורס הסמכה לקציני ציות ואלה שיסיימו אותו בהצלחה, יקבלו תעודה בעלת הסמכה כפולה, של ICA ושל האגודה הישראלית. 

עוד נקבע בהסכם, כי חברי האגודה יתקבלו כחברים ב-ICA, כאשר חברות זו תקנה להם, בין היתר, גישה למאגרי המידע המקצועיים של ICA, הכוללים חומר מקצועי רב בתחום הציות. 

נשיא ה-ICA פרופ' וויליאם הווארת', מסר: "איגוד הציות הבינלאומי שמח להכריז על יוזמה משותפת חדשה עם האגודה הישראלית לציות, אכיפה מנהלית וביקורת, כדי לספק הסמכה מקצועית לקציני הציות בישראל. הסמכה זו תשלב עקרונות ופרקטיקות בינלאומיות מומלצות יחד עם יישום מעשי של החוקים, התקנות, המדיניות והנהלים החלים בישראל".

"הסכם זה מהווה צעד נוסף בהליך האסדרה המקצועית עליו הכרזנו בתחילת השנה. אנו רואים בהערכה רבה את החלטתה של ה-ICA לאשר את בקשתנו להתקשר עמם בהסכם שיתוף פעולה ולהפוך לגוף המסונף אליהם ישירות", הוסיף עו"ד אלון קוחלני, יו"ר האגודה הישראלית.