מינוי חדש במוזיאון ישראל: נירית נלסון מונתה היום לאוצרת בכירה לאמנות עכשווית במוזיאון. נלסון, אוצרת עצמאית בתחומי האמנות העכשווית, מרצה וראש המסלול לאוצרות באקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל".

לאורך הקריירה הענפה שלה היא אצרה עשרות תערוכות במוזיאונים ובחללי אמנות בישראל ובחו"ל, בהם מוזיאון ישראל; מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית; מוזיאון ארץ-ישראל תל אביב; הגלריה האוניברסיטאית לאמנות של אוניברסיטת תל אביב; המוזיאון לאמנויות יפות בטאייפיי; הטריאנלה לצילום בהמבורג; לופ - הפסטיבל הבינלאומי לאמנות וידיאו בברצלונה; מוזיאון האנגארם לאמנות בסאול; תערוכות קונספט בירידי עיצוב ואמנות בטוקיו ועוד. כמו כן יזמה וניהלה פרוייקטים לטיפוח קהילת האמנים בארץ ובעולם לצד קידום החינוך לאמנות ולמוזיאולוגיה. שימשה במשך שנים רבות היועצת לענייני אמנות של קרן ירושלים. בין היתר יזמה את הקמת גלריה דואק במשכנות שאננים, ואת סדנאות האמנות בירושלים, ניהלה את תוכנית שהות האמנים הבינלאומית JCVA ,אחת מתוכניות הרזידנסי הנחשבות בעולם.  מאז 1998 נלסון מרצה במסגרת התואר הראשון והשני באקדמיה בצלאל, שם יזמה והובילה מסלולים פורצי דרך בתחום האוצרות העכשווית. 

""ניסיונה העשיר של נירית נלסון מכשיר אותה היטב לשמש בתפקיד האוצרת הבכירה לאמנות עכשווית; היא מביאה לתפקיד ניסיון במחקר ובהוראה בדגש על אמנות ציבורית. אנו במוזיאון ישראל שמחים על שובה של נירית ומצפים לנתיבים חדשים שייסללו וירחיבו את ההשפעה של תערוכות האמנות העכשווית - שייחצבו מאדמת העיר ירושלים רבת הניגודים והמפרה - על מוזיאונים ועל הקהל ברחבי העולם", אומר דניס וייל מנכ"ל מוזיאון ישראל.

נלסון שחוזרת אל מוזיאון ישראל, כאן החלה את דרכה מוסרת: "אני שמחה לחזור למוזיאון ישראל, הבית בו גדלתי ולמדתי - כאוצרת המחלקה לאמנות עכשווית. אוסף המחלקה העשיר והחשוב מהווה נקודת מוצא נפלאה לעיון קשוב בשאלות הנוקבות ביותר של שדה האמנות. אני מצפה לתרום לקידום המחלקה באמצעות אוצרות המכוונת לשימור נכסיה והישגיה המשמעותיים לצד פעולה המקיימת שיח ער עם מגמות השינוי והחידוש בתחום".