הרופאים, האחים ועובדי המגזרים הנוספים בבית החולים האנגלי בנצרת הכריזו על השבתת בית החולים וצעדי מחאה נוספים בימים הקרובים כתגובה על אי עמידה של המדינה בהתחייבויותיה לתקצוב בית החולים, שנקלע בשל כך לגירעון מצטבר של כ-30 מיליון שקלים. התוצאה: בית החולים לא יוכל לשלם לעובדיו את משכורת אוגוסט. במהלך השביתה תופסק בהדרגה פעילות המיון, חדרי הניתוח והמרפאות, וכן תופסק קבלה של מטופלים חדשים.

המדינה לא עומדת בהתחייבויותיה לבית החולים האנגלי בנצרת. בית החולים האנגלי בנצרת המעניק שירותים לכלל האוכלוסייה בצפון הארץ, זקוק להזרמה מידית של 30 מיליון שקלים על-מנת להיחלץ מהמצוקה התזרימית שאליה נקלע, ולא יאלץ לסגור את שעריו, דבר שיביא לפגיעה אנושה באלפי תושבים. 

היום (חמישי) יעבור בית החולים לעבודה במתכונת שבת. באם לא ימצא פתרון, ישביתו העובדים החל מיום שני הקרוב את כלל פעילותו של בית החולים למעט שירותים מצילי חיים. במהלך השביתות המתוכננות תופסק בהדרגה פעילות המיון, חדרי הניתוח והמרפאות, וכן תופסק קבלה של מטופלים חדשים.

בית החולים האנגלי בנצרת הנו בית החולים המרכזי בעיר ומרכז הטראומה והטיפול האקוטי העיקרי בה. בית החולים נקלע למצוקה תקציבית ותזרימית קשה. כבר לפני יותר משנה הזהירה הנהלת בית החולים את משרד הבריאות ואת משרד האוצר, כי יש להשלים את תקציבו של בית החולים, כפי שהתחייבה המדינה, אך לשווא. בית החולים מעניק שירותים זהים ליתר בתי החולים בארץ, אך מתוקצב באופן נמוך משמעותית מבתי החולים הממשלתיים המקבילים לו. בשל כך, נמנע ממנו לשלם את דמי ההבראה של עובדיו בחודש יולי והנהלת בית החולים לא תוכל לשלם את שכר העובדים החל מחודש אוגוסט. 

 הגירעון נובע מאי עמידת האוצר בהתחייבותו להעביר לבתי החולים בשנת 2021 תקציב שלא יפחת מתקציב 2020. בפועל קיבל בית החולים האנגלי בשנת 2021 כ-15 מיליון שקלים פחות ממה שקיבל בשנת 2020, כאשר הסכום החסר נבע מביטול מבחני התמיכה של מוסדות במצוקה. 

בשנת 2022 אושר מודל התקצוב הלאומי לבתי החולים ודרכו הייתה אמורה להיות חלוקה שוויונית של תקציבים בין בתי החולים. על פי שיחות שמתנהלות מזה שנים עם אגף התקציבים של משרד הבריאות, חלקו של בית החולים במודל היה אמורה לעמוד על כ-42 מיליוני שקלים בתוספת סכומים של מודלי התמרוץ הלאומיים, אלא שאז הוכנסה תקרה של סכום התמיכה (שמשפיעה אך ורק על שלושת בתי החולים בנצרת) והביאה להפחתה של כ-14 מיליוני שקלים בתמיכה הממשלתית בבית החולים. סכום זה הינו סכום הגירעון התפעולי הצפוי של בית החולים בשנת 2022 ובכל שנה אחריה.

ד"ר מונדר חכים, יו"ר ועד הרופאים: ״אנחנו כאן כי הגענו למצב שנגמר לנו החמצן. זו הברירה האחרונה שנותרה בפנינו. כבר 160 שנים מתקיים בית החולים האנגלי בנצרת עם תמיכה מועטה מהמדינה, ועדיין פועל כדי להתקדם, להרחיב שירותים ולעשות את המיטב בשביל להעניק את שירותי הרפואה הטובים ביותר עבור האוכלוסייה בצפון הארץ שבלאו הכי סובלת משירותי רפואה דלים ולא שוויוניים. על אף שבית החולים מעניק שירותים הזהים לשירותים המעניקים בתי חולים אחרים בארץ עובדי בית החולים משתכרים בממוצע 30% פחות מעובדי בתי חולים אחרים. הגיע הזמן שהמדינה תתקן את העוול הזה". 

ואיל שומר, יו"ר ועד העובדים: "אנחנו חיים באחת המדינות המפותחות בעולם, המעניקה זכויות מעוגנות בחוק לקבלת שירותי בריאות. אין שום סיבה בעולם שתושבי נצרת והפריפריה יקבלו שירותים רפואיים סוג ב' בעוד תושבי יתר המדינה יזכו לשירותים סוג א'. עובדי בית החולים מימנו בעצמם את פעילות בית החולים בזמן העדר תקציב. לא עוד. אנו דורשים עבורנו ועבור כל אוכלוסיית האזור שוויון מלא וסגירת פערים שפתחה המדינה משך שנים ותהליך זה עולה כסף. לא יתכן כי מדי חודש עומדת הנהלת בית החולים חסרת אונים ואינה בטוחה אם תוכל לשלם שכר עובדיה. לא נפסיק את צעדי המחאה עד שלא יימצא פתרון ארוך טווח ולא רק עוד פלסטר שיפתור את הבעיה לחודש או חודשיים".