בטקס חגיגי תרם ניצול שואה מקנדה חלקת יער בשטח של כ־60 דונם ביער חצרים לזכר אשתו המנוחה. התורם לו ברגמו, שורד שואה בן 96, הקדיש את החלקה שננטעה בשנה שעברה לזכר אשתו ג'ינברה, שהלכה לעולמה לפני כחצי שנה.

ג'ינברה ולו הכירו בשנת 1946 בריבולי שבאיטליה לאחר מלחמת העולם השנייה. הוא עשה את דרכו לאיטליה, אחרי שגילה כי איש מבני משפחתו לא שרד את המחנות.

הם נישאו בשנת 1949 ועלו למדינת ישראל הצעירה. הם התגוררו בבאר שבע בבית ללא חשמל, מים זורמים ושירותים ועם רצפת עפר. בשל מצבה הבריאותי של ג'ינברה הם עברו בסופו של דבר לאיטליה ובהמשך לקנדה, אך לו נשאר מחובר מאוד לנגב. בטקס המרגש נכחו בני משפחת ברגמו ונציגי מרחב דרום בקק"ל דורון בוחבוט ומיכאל ספרינצין.

"זה היה אירוע מרגש מאוד עבור כולנו. לו הוא אדם מדהים שנשאר קשור בנפשו למדינת ישראל ולנגב לאורך כל השנים", ציין מנהל החטיבה לגיוס משאבים וקשרי חוץ בקק"ל רוני ויניקוב. הוא הוסיף: "הקדשנו חלקת יער בארץ ישראל לזכר אשתו האהובה, ובכך סימלנו את הקשר העוצמתי בין העם היהודי בתפוצות לארצו. העצים שנטענו כאן בחצרים הם עוד עדות לניצחון של לו ושל כל שורדי השואה על הנאצים".