חרף האזהרות החמורות מצד בכירים בממשל האוקראיני ומצד משרד החוץ הישראלי וראש הממשלה לפיד שלא להגיע לאומן, זאת בשל המלחמה, אלפי ישראלים טסו לעיר על מנת לציין את תחילתה של השנה העברית החדשה.

"אל תסכנו את חייכם": אזהרתו המפורשת של שגריר אוקראינה בישראל

בעקבות המלחמה עם רוסיה: האזהרה החמורה של משרד החוץ האוקראיני לחסידים שנוסעים לאומן

איתמר קירשבוים, ישראלי שנמצא ברגעים אלה באומן, שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב־103fm והסביר מדוע לא וויתר על הנסיעה למרות אזהרת המסע החמורה: "הגעתי ביום שלישי בלילה, שבוע שעבר, אני ממש מתחת לקבר של הרבי נחמן מברסלב. האמת שאני גם בהתחלה חשבתי שזו קטסטרופה, אבל אני כבר כמה ימים פה ואני לא יודע מה רוצים בארץ. אני לא מרגיש שום מלחמה, שום כלום".

"אני מאמין שלא יהיה משהו רציני פה. יש פה אזעקות, אבל ההבדל בין זה לבין הארץ, שבארץ זה מפולח לפי ערים, ופה, תחשבי שנופל טיל במרחק של  1,500 ק"מ, אז עכשיו באומן תהיה לך אזעקה. יש לי מידע, שספציפית דיברו עם פוטין, שבתקופה הקרובה ייזהר מהאזור של אומן. צפויים להגיע בסביבות 15 אלף איש", הוסיף.

בסיום, סיפר על האירוע ואמר כי "יש פה משהו שבאמת, בתור ישראלי, ולא משנה אם אתה חרדי, חילוני, אפילו בן אדם שלא מאמין, ברגע שהוא מגיע לפה והוא רואה את האחדות וכולם ביחד, זה משהו מדהים. אני לא יכול להסביר את זה אפילו, זו חוויה מטורפת".