ההסכם בין ישראל ולבנון על סוגיית הגבול הימי ממשיך לעורר סערה במערכת הפוליטית, זאת למרות שטרם נחתם באופן רשמי. בין התגובות לנושא, ניתן למצוא עימות חריף בין ראש הממשלה יאיר לפיד, ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שהודיע כי "אם המחטף הלא חוקי הזה יעבור, הוא לא יחייב אותנו".

כניעה לנסראללה או שמירה על האינטרס הביטחוני? זה מה שחשבתם על ההסכם עם לבנון
גורמים בסביבת רה"מ לפיד: "המתקפה של נתניהו על ההסכם עם לבנון - מתנה פוליטית"

שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, התייחס הבוקר (שלישי) לסערה בראיון בכאן ב', ואמר: "ההחלטה להגיע לפשרה עם לבנון היא נכונה, מדובר בהסכם טוב. אין ביטחון שאם היו ממשיכים במו"מ היינו מסיימים עם יותר גז".

"כל הסיפור הוא לא מה שמספרים לנו", הסביר, "הסיפורים האמיתי פה הוא עם האמריקאים, שמובילים מאמץ עולמי למנוע מאירופה לקפוא בחורף הזה ולוותר כך על הגיבוי לאוקראינה". הוא ציין: היו כבר פיצוצים בצינורות הגז שמזינים את אירופה. ארצות הברית משקיעה מאמצים רבים כדי להגיע לכל מי שמפיק גז בעולם, כדי להגדיל את ההיצע ולגרום לגז שלא מגיע מרוסיה, להגיע לאירופה".

ראש הממשלה יאיר לפיד משיב לטענות נתניהו על הסכם הגז עם לבנון (צילום: רועי אברהם, לע"מ)

"שדה קאנה צידון, שנמצא בצד הלבנוני, לעולם לא נקדח לא נחקר - אף אחד לא יודע מה יש שם", ציין ברק. "לעומת זאת, באסדת כריש צריך להתחיל את תהליך הפקת האנרגיה, והאמריקאים דורשים זאת מישראל, ובצדק. הם נותנים לנו שלושה מיליון דולרים בשנה, מטילים וטו על כל החלטה נגדנו באו"ם, והיום - הם אלו שמבקשים עזרה. צריך לסיים את ההסכם, אחרת הכל נמצא תחת סיכון של עימות שיגרום לאמריקאים לחזור להתעסק באוקראינה".

הוא סיכם: "במובן הזה, החלטת ממשלת ישראל, ללכת לקראת אמריקה ולמצוא דרך להגיע לפשרה בסכסוך ארוך השנים, היא החלטה נכונה וטוב שהיא נעשתה. בעיקרו של דבר, זו היענות לפנייה אמריקאית מוצדקת".