צוות ארכיאולוגים מצא מנהרה באורך של כ-1,465 מטר מתחת לעיר מצרית עתיקה, אשר עשויה להוביל את הדרך אל קברה האבוד של קליאופטרה. המנהרה היוונית-רומית שנבנתה לפני יותר מ-2,000 שנה, התגלתה מתחת לעיר טפוסיריס מגנה העתיקה, השוכנת בחוף הצפוני של מצרים. העיר הוקמה על ידי תלמי השני פילדלפוס בין השנים 270-280 לפנה"ס, והיא ממוקמת במחוז אלכסנדריה של ימינו.

בעבר, טפוסיריס מגנה ייצגה מרכז תרבותי-דתי גדול, לאחר שאלכסנדר מוקדון כבש את מצרים בשנת 332 לפנה"ס והקים את אלכסנדריה. הארכיאולוגית קתלין מרטינז מאמינה שיש סיכוי של אחוז אחד שקליאופטרה ומארק אנתוני, שהיה גנרל רומי עתיק וניהל רומן עמה, נקברו שם. לטענתה: "במידה וכן, זו תהיה התגלית החשובה ביותר של המאה ה-21", כך דיווח ה-Heritage Key.

הארכיאולוגית הסבירה כי היא מאמינה שבעקבות התאבדותו של מארק אנתוני, קליאופטרה תכננה ששניהם יקברו שם. היא אמרה לנשיונל ג'יאוגרפיק: "קליאופטרה ניהלה משא ומתן עם אוקטביאן כדי לאפשר לה לקבור את מארק אנתוני במצרים. היא רצתה להיקבר לצדו כדי לממש מחדש את האגדה של איזיס ואוזיריס - אשר לפי האמונה, לאחר מותם האלים יאפשרו לקליאופטרה לחיות עם אנתוני בצורת קיום אחרת, וכך יהיו להם חיי נצח ביחד".

משרד התיירות והעתיקות המצרי, חשף כי המנהרה שזה עתה התגלתה, הייתה בגובה של כשני מטרים ונבנתה כ-13 מטרים מתחת לפני האדמה. בנוסף למנהרה, צוותה של מרטינז ב-14 השנים האחרונות, מצא את ראשיהם של שני פסלי אלבסטר מתקופת תלמי בסמוך למקדש. אחד מהם, כדי שדווח על ידי רשות העתיקות המצרית, מייצג ככל הנראה את הספינקס.

החוקרת כינתה את המנהרה "נס הנדסי", והסבירה שהתכנון האדריכלי שלה דומה מאוד לפרויקט מנהרת יובילינוס ביוון, מלבד היותה ארוכה בהרבה. בחפירות התגלו גם כמה קנקני קרמיקה וסירים, יחד עם גוש מלבני עשוי גיר שהוסתר מתחת למשקעי הבוץ והחול.

נציג משרד התיירות והעתיקות המצרי אמר: "ראוי לציין שהמשימה, במהלך עונות החפירות הקודמות, צלחה ונמצאו חפצי אמנות חשובים, כולל מטבעות הנושאים את תמונותיהם ושמותיהם של המלכה קליאופטרה ואלכסנדר מוקדון. אותרו גם מספר פסלים ערופים, פסלים של האלה איזיס וכן פסלונים נוספים בצורות ובגדלים שונים. בנוסף, התגלו גם כמה מומיות שחשפו את המאפיינים של תהליך החניטה בתקופה היוונית והרומית".