המילים "חולה נפש", "אוטיסט" ו"מפגר" הפכו במרוצת השנים לקללות בעגה העברית. אבל מאחוריהן עומדים אנשים המתמודדים יום־יום, שעה־שעה, עם המוגבלות שלהם. עבורם המילים הללו הן מציאות ושגרת חיים, לא קללה.

לקראת יום המודעות לזכויות אנשים עם מוגבלות, שצוין בתחילת החודש, חברו קבוצת "לינק 20", התנועה לקידום צעירים עם מוגבלות, והאקדמיה ללשון העברית בקריאה משותפת לציבור - לחשוב היטב על מה שיוצא לנו מהפה ולהתחיל לדבר בשפה אחרת. כותרת הקמפיין: "למילים שלנו יש משמעות, אל תגרמו לאף אחד להתכווץ מהן".

בכרזה שעיצבה מיקה הולצמן, ושמופצת ברשתות החברתיות, קוראים חברי "לינק 20" והאקדמיה ללשון העברית לשנות את השיח. "המוגבלות שלי היא לא קללה, לא בזמן ויכוח, לא במשחק כדורגל, לא על דוכן הכנסת ולא בכלל", נכתב. "אחד מכל חמישה ישראלים הוא אדם עם מוגבלות. אל תגרמו לאף אחד להתכווץ".

בכרזה משולבים ביטויים שהפכו כבר לקללות: "שכחת לקחת את הכדור הבוקר?", "מה אתה עיוור?", "חתיכת אוטיסט" ועוד. חברי קבוצת "לינק 20" מדגישים כי מילים יכולות לפגוע, להנציח שונות, ליצור סטיגמה, ללעוג ולבזות. "לינק 20" הינה רשת מנהיגות של אקטיביסטים צעירים, עם וללא מוגבלות, הפועלת לקידום חברה מכילה והוגנת יותר, תוך חיזוק ההשתתפות האזרחית של הצעירים ובניית עתודת מנהיגות מגוונת, שוויונית ומשפיעה.

היא הוקמה ביוזמת קרן משפחת רודרמן, בשיתוף הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון וקרן גנדיר, והיא פועלת באמצעות המועצה הישראלית להתנדבות, גוף הפיתוח של ממשלת ישראל, ושותפיה - להרחבת תשתיות ההתנדבות וצמצום הפערים החברתיים בישראל באמצעות מתנדבים.