עיריית כפר סבא הציגה את תכנית האב האסטרטגית לביטחון בוועדת הביטחון העירונית, הכוללת בין היתר, תוספת של עשרות מצלמות אבטחה ורחפנים ברחבי העיר ובמוסדות ציבור וחינוך, תגבור סיורי הביטחון של השיטור והפיקוח העירוניים, הרחבת המבצעים היזומים בשיתוף המשטרה ועוד.

המהלך נעשה במסגרת הפעילות המקיפה שמבצעת העירייה להגדלת תחושת הביטחון של תושבות ותושבי העיר, ובהתאם להערכות מצב שוטפות וישיבות שמקיים ראש העיר רפי סער עם גורמי המשטרה והביטחון. תכנית האב נעשתה בליווי יועצים חיצוניים ובשיתוף המשטרה.

יעדי התכנית מתמקדים בהגברת הנוכחות, הסיורים והמבצעים במקומות ציבוריים, מוסדות חינוך וצירי תנועה מרכזיים, תוך מתן מענה וסיוע למשטרה. יעדי התוכנית כוללים גם הצבת עוד עשרות מצלמות אבטחה עד לסוף שנת 2022 ובמהלך שנת 2023, הן במרחבים הציבוריים והן בבתי הספר ומוסדות הציבור, רכישת עשרות רחפנים שיסייעו למערך הביטחון העירוני, גיוס והכשרת סיירים ופקחים נוספים לצוותי הסיור והשיטור העירוני, ותגבור הפעילות בחופשות ובמהלך הקיץ.

יחידת האופנועים העירונית של כפר סבא (צילום: דוברות עיריית כפר סבא)
יחידת האופנועים העירונית של כפר סבא (צילום: דוברות עיריית כפר סבא)

ראש העיר כפר סבא, רפי סער אמר: "ביטחון תושבות ותושבי העיר כפר סבא נמצא בראש סדר העדיפות העירוני ואנו פועלים כל העת לחיזוק מערך הביטחון למען איכות חיי תושבינו. נמשיך לגלות אפס סובלנות לתופעות כגון גניבות רכב, עבירות רכוש, אלימות ועוד – הפוגעות בתחושת הביטחון של תושבי העיר ונפעל בכל אמצעי, בשיתוף עם המשטרה, על מנת למגרם".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון, דני הרוש, נשא דברים גם כן ואמר כי "הביטחון של התושבים שלנו הוא מעל הכל. כבר במהלך השנה תגברנו את המבצעים היזומים, לרבות הצבת מחסומים, הגדלנו את צוותי הסיור ושיטור העירוני ופעלנו בכל שעות היממה, כאשר את התוצאות כבר ניתן לראות בירידה בהיקף הפשיעה בשנה זו לעומת קודמתה. נמשיך לפעול בנחרצות בנושא זה".

סגן ראש העיר ויו"ר ועדת הביטחון העירונית, אורן כהן, הציג: "דוח מיוחד של המשרד לביטחון הפנים, המתייחס לשנים 2016-2021, מוכיח כי הפעילות הבלתי מתפשרת שלנו נושאת פרי, ושיעור העבירות הפליליות נמצא במגמת ירידה. זו בין היתר מטרתה של תכנית האב ושל הגברת הפעילות שלנו – הגדלת תחושת הביטחון של תושבי העיר ומיגור הפשיעה, וכך נפעל בכל אמצעי העומד לרשותנו".

פעילות אגף הביטחון בכפר סבא (צילום: דוברות עיריית כפר סבא)
פעילות אגף הביטחון בכפר סבא (צילום: דוברות עיריית כפר סבא)